افتتاح کارخانه زغالشویی در طبس

با حضور استاندار خراسان جنوبی کارخانه زغالشویی در بخش مرکزی شهرستان طبس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» ظهر امروز (۵ شهریور) در جریان بازدید از کارخانه زغالشویی طبس اظهارکرد: این نگاه متوازن دولت در استان خراسان جنوبی هم ساری و جاری است و ما هم همه استان را به صورت یکپارچه می بینیم. 

 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با همین نگاه، برای هر منطقه بر اساس ظرفیت ها و قابلیت هایی که دارد، برنامه ریزی شده و پروژه تعريف می شود. 

 

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان شهرستان طبس، اظهار داشت: امروز این توفیق حاصل شد که پروژه هایی در راستای همین پتانسیل ها به بهره برداری برسد یا عملیات اجرایی آن آغاز شود. 

 

قناعت درخصوص برنامه‌های سفر یک روزه خود به طبس هم گفت: مهمترین پروژه ای که در این سفر به بهره برداری رسید، پست ۱۳۲ کیلو ولت بود. 

 

وی با تأکید بر اینکه این پست از پروژه های کلیدی شهرستان است، اظهارکرد: پست ۴۰۰ کیلووات در اسفند ۹۱ افتتاح شده و برای اینکه از ظرفیت های شهرستان به درستی استفاده شود، این طرح توسعه عملیاتی شد.

 

به گفته وی؛ کلنگ زنی پروژه احداث باند دوم محور دیهوک طبس نیز از دیگر پروژه های شاخصی است که امروز در شهرستان طبس آغاز می شود.

 

گفتنی است، محصول تولیدی کارخانه زغالشویی در بخش مرکزی شهرستان طبس، کنسانتره زغالسنگ است. ظرفیت تولید سالانه این مجموعه که با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده 250 هزار تن است. این واحد تولیدی زمینه اشتغال 30 نفر را فراهم آورده است.


شایان ذکر است؛ عملیات اجرایی احداث این کارخانه در سال 1400 شروع شده و با امروز به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

کد خبر 1209889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha