کتاب شهدای منادی ورزش دزفول رونمایی شد

کتاب شهدای منادی ورزش نماد مقاومت و پایداری امروز در آیینی با حضور نماینده دزفول و جمعی از مسوولان این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «خادمعلی تهذیبی» امروز (شنبه ۵ شهریور) در آیین رونمایی از کتاب شهدای منادی ورزش نماد مقاومت و پایداری که در سالن اجتماعات فرهنگی موزه دفاع مقدس این شهر برگزار شد اظهار کرد: نویسنده و پژوهشگر کتاب شهدای منادی ورزش نماد مقاومت و پایداری به صورت رایگان در حوزه‌های مختلف نسبت به جمع‌آوری اسامی شهدا کار پژوهشی انجام می‌دهد.  

 

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با بیان اینکه جمع‌آوری این کتاب ۲ دهه پیش صورت گرفت افزود: در حال حاضر یک هزار نسخه کتاب از اثر به چاپ رسیده است.

 

وی با قدردانی از مشارکت کنندگان در تهیه اطلاعات شهدای ورزشکار دزفول نظیر ورزشکاران و هیات‌های ورزشی اضافه کرد: امیدواریم این کتاب الگویی برای چاپ کتاب شهدای دیگر اقشار شهرستان دزفول باشد.

 

«منوچهر مهدی پور» نیز در این مراسم عنوان کرد: ۱۵ کتاب دیگر در موضوعات مختلف نظیر شهدای کارگر و شهدای مهندس نیز جمع‌اوری و آماده چاپ شده است.

 

پژوهشگر کتاب شهدای منادی ورزش نماد مقاومت و پایداری با بیان اینکه هزاران عکس از شهدا و رزمندگان اسکن کرده است ادامه داد: شهدای دفاع مقدس در دزفول که تعداد آنها ۲ هزار و ۶۳۰ است هر کدام گنجینه‌ای هستند که هزاران کتاب در مورد آنها میتوان نگارش کرد

 

«محمدحسن پرآور» جمع‌آوری این کتاب را اقدامی فاخر و ماندگار دانست و تصریح کرد: این اقدام باعث شناخته شدن خصوصیات شهدا به ویژه شهدای ورزشکار میشود

 

رئیس شورای شهر دزفول اذعان کرد: شهدای ورزشکار الگوهای مناسبی برای ورزشکاران امروزی هستند و باید ورزشکاران نوجوان و جوان سیره شهدای ورزشکار را الگوی خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به خصوصیات برخی شهدای ورزشکار دزفول یاد آور شد: نگاه به زندگی شهدای ورزشکار دزفول یک نکته مشترک دارد و آن بحث تحولی که در زندگی این عزیزان رخ داد و باعث تغییر مسیر زندگی آنها بود.

 

کد خبر 1209911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha