مردم‌داری، تواضع و ساده‌زیستی از خصوصیات بارز شهید رجایی بود

آوایی با بیان اینکه مسئولین باید سیره و منش شهید رجایی را الگوی خود قرار دهند گفت: یکی از خصوصیات بارز شهید رجایی تواضع و مردمی بودن وی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «سید احمد آوایی» امروز (شنبه ۵ شهریور) در آیین رونمایی از کتاب شهدای منادی ورزش نماد مقاومت و پایداری که در سالن اجتماعات فرهنگی موزه دفاع مقدس این شهر برگزار شد اظهار کرد: جلسات و اقدامات این چنینی باعث می شود تا شهدا فراموش نشوند و راه انها ادامه یابد.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی زندگی شهدا نشان می دهد هر کدام دارای خصوصیات منحصر بفرد خود بودند.

 

وی اضافه کرد: یکی از خصوصیات بارز شهدای ورزشکار دوری از غرور بود و برای آنکه دیگر رقبای آنها احساس ناراحتی نکنند در مسابقات ورزشی پس از کسب مقام شعار قهرمانان واقعی شهدای راه دین هستند سر می دادند و این برگرفته از مشی پهلوانی و قهرمانی آنان بود. 

 

آوایی داشتن ویژگی‌هایی چون تواضع، ساده زیستی، رعایت ادب را از خصوصیات بارز شهدای دزفول دانست و تصریح کرد: شهید رجایی دارای روحیه مردم مدارب و ساده زیستی بود و این خصوصیت باعث شد وی الگویی برای دیگران باشد و از محبوبیت بالایی برخوردار شود.

 

وی خاطر نشان کرد: مسئولین باید مشی شهدایی چون رجایی را الگوی خود قرار دهند و مشی آنها را ادامه و در رویه زندگی شخصی و کاری خود لحاظ دهند.

 

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از دست اندرکاران چاپ کتاب شهدای ورزشکار دزفول ابراز کرد: امیدوارم این کتاب در چاپ‌های آتی تکمیل‌تر شود و ضرورت دارد در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا از خانواده‌های شهدا تکریم و اینگونه مراسمها ادامه یابد.

 

وی یاد آور شد: مهمترین موضوع در مورد شهدا این است که نباید فراموش کنیم چه افراد با ارزشی جان خود را در راه انقلاب و کشور از دست دادند تا ما امروز در آرامش و آسایش باشیم و بدیهی است اگر فداکاری شهدا نبود خوزستان از کشور توسط دشمن جدا می شد لذا نباید کاری کنیم تا شرمنده شهدا شویم.

 

کد خبر 1209918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha