۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است

مقصودی با بیان اینکه احداث پنج هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان وارد فاز اجرایی شده است، گفت: از این تعداد سه هزار و ۳۰۰ واحد در شهر شهرکرد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد  «حسینعلی مقصودی» امروز (شنبه ۵ شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۸۱ هزار و ۷۰۵ نفر در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند و تاکنون برای ۲۲ هزار و ۸۰۳ نفر پرونده تشکیل شده و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیز افتتاح حساب کرده و آورد اولیه را واریز کرده‌اند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون زمین مورد نیاز برای احداث ۸۰ درصد از کل واحدهای مسکونی تعریف شده در استان تامین شده است، تصریح کرد: مشکل اساسی تامین زمین در ۲ شهر لردگان و فارسان است.

 

وی بیان داشت: همچنین برخی روستاهایی که به در سال های اخیر به شهر تبدیل شده‌اند نیز زمینی در اختیار راه و شهرسازی نیست که باید در این خصوص نیز تدبیر اندیشیده شود.

 

مقصودی قیمت احداث هر مترمربع خانه در طرح نهضت ملی مسکن را چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قانونگذار اجازه داده تا در صورت نیاز پنج درصد به این مبلغ اضافه شود چراکه هیچ یک از پیمانکاران استان تمایل به همکاری با این قیمت ندارند از همین رو اگر در ستاد تصویب شود قیمت هر مترمربع احداث خانه در استان به چهار میلیون و ۷۵۰ هزار تومان افزایش یابد می‌توان با پیمانکاران قرارداد ببندیم.

 

وی با بیان اینکه طی چهار سال باید ۴۰ هزار و ۹۲۷ واحد مسکونی در شهرهای استان احداث شود، خاطرنشان کرد: سهمیه سالانه استان احداث ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: بر همین اساس سالانه باید در شهرهای شهرستان اردل ۳۲۴ واحد، در شهرستان بروجن یک هزار و ۷۴۱ واحد، شهرستان بن ۳۴۱ واحد، شهرستان سامان ۲۶۷ واحد، شهرستان شهرکرد چهار هزار و ۶۵۳ واحد، شهرستان فارسان یک هزار و ۳۸۳ واحد، شهرستان کوهرنگ ۱۰۴ واحد، شهرستان کیار ۴۵۴ واحد، شهرستان لردگان ۹۶۲ واحد مسکن احداث شود این در حالی است که تعداد متقاضیان تایید شده بیش از این سهمیه است و این موضوع وظیفه مسئولان را دوچندان کرده است.

 

کد خبر 1209943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha