دولت سیزدهم تحول و عدالت فرهنگی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است

اسماعیلی گفت: دولت سیزدهم تحول و عدالت فرهنگی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و برنامه تحولی دولت بر ۳۷ سرفصل تنظیم شد و وزارت خانه ها با برش های نهادی و سازمانی سعی در اجرای این برنامه را در دستور کار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «محمد مهدی اسماعیلی» امروز (5 شهریورماه) در آئین افتتاح پروژه های اقتصادی شهرستان اردبیل به مناسبت هفته دولت در هتل یاکاموز گفت: دولت در ابتدای راه با یک تلاش مجاهدانه و همت مضاعف به مهمترین مسئله روز یعنی سلامت و جان مردم که در معرض خطر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته بود با تدبیر و مدیریت توانست در یک واکسیناسیون عمومی در برابر این بیماری همه گیری کارهای مهمی انجام دهد و حتی طی روزهای آمار فوتی های کشور به صفر رسید که این افتخار بزرگی برای دولت بود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بیمار کرونای متاسفانه موجب تعطیلی بسیاری از کسب و کار شده بود که پس از واکسیناسیون عمومی، گره گشایی در این فعالیت ها صورت گرفت و مردم توانستند با خیال راحت تر مشغول فعالیت های روزمره خود باشند.

 

این مقام مسئول افزود: تاریخ پرافتخار استان اردبیل هیچ گاه فراموش نشدنی هست و تمدن نوین و نظام مدنی و شیعی از قرن دهم هجری مدیون این شهر است و همین تمدن موجب هویت بخشی شیعی در طی قرون متمادی و یکپارچگی قوی و تبدیل به یک ابرقدرت منطقه ای را ایجاد کرد.

 

اسماعیلی اضافه کرد: امروز نیز همین کارهای جهادی و تلاش های شبانه روزی در سطح مختلف زمینه رشد و مسئولیت پذیری در قبال آحاد مردم استان اردبیل شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: حق استان اردبیل پیشرفت همه جانبه را اقتضا می کند و دولت سیزدهم تحول و عدالت فرهنگی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و برنامه تحولی دولت بر 37 سرفصل تنظیم شد و وزارت خانه ها با برش های نهادی و سازمانی سعی در اجرای این برنامه را در دستور کار دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: پیشرفت برنامه های وزارت خانه ها در نهاد ریاست جمهوری در بازده های مختلف مورد ارزیابی پیشرفت و توسعه جمع بندی می شود و این اصل موجب برنامه ریزی بهتر برای تحقق اهداف دولت شده است.

 

اسماعیلی یادآور شد: طبق این برنامه ریزی کلان همه پروژه ها و طرح های اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشند و نباید توسعه یک جانبه اتفاق بیافتد و امروز یکی از بحران های بزرگ کشور همین عدم پیوست فرهنگی برای پروژه های عمرانی است.

کد خبر 1209946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha