اجرای طرح دارویار در داروخانه های سیستان وبلوچستان

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: در طرح دارویار که از ۲۳ تیرماه با قوت در استان در حال اجرا است و از صحت اجرای این برنامه اطمینان کامل حاصل شد و همچنان نیز بازدیدها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، شهریار شهرکی، مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اطحاب رسانه به ارائه نسخه الکترونیک بیمه سلامت اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص بند کاف تبصره ۱۷ قانون بودجه از طرف مجلس شورای اسلامی به سازمان های بیمه گر و دانشگاه ها ابلاغ شده تا پزشکان یا موسسات برای تمدید پروانه خود باید عقد قرارداد با بیمه سلامت منعقد کنند.

 

شهرکی اظهار داشت: نحوه اجرای این برنامه در استان های مختلف، متفاوت بوده و در استان ما با توجه به اینکه قشر بزرگی از بیمه شدگان ما، بیمه شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی هستند اگر پزشکان قرارداد نداشته باشند هزینه مضاعف به بیمه شدگان تحمیل می شود.

 

وی با بیان اینکه این برنامه در صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق روستائیان خود را بروز می دهد افزود: برای اجرای این برنامه در استان با دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی هماهنگی های لازم را به عمل آوردیم و هفته گذشته با معاونین درمان سه دانشگاه علوم پزشکی استان، روسای نظام پزشکی شهرستان و رئیس نظام پزشکی زاهدان که رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان هم هستند جلسه ای داشتیم و با توجه به اینکه تکلیف قانونی از طرف مجلس به ما ابلاغ شده و ما مجری آن هستیم و از سوی دیگر به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین و مضاعف به مردم، در این جلسه تاکید شد که مسئولین دانشگاه و نظام پزشکی در کنار بیمه سلامت، پزشکان را مجاب به ایجاد عقد قرارداد کنند.

 

 مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: برای اجرای راحت تره این برنامه، کاری که بیمه سلامت انجام داده این است که افراد متقاضی بیمه می توانند به صورت رایگان درخواست دریافت بیمه نامه الکترونیک بدهد و پس از ۳ ماه ارزیابی وسع، اگر فرد در دهک های ۱ تا ۳ باشد به صورت رایگان بیمه خواهد بود و اگر در دهک های بالا قرار داشته باشد می بایست سهم خود را پرداخت کند.

 

وی با بیان این مطلب که در صورت همگانی شدن بیمه سلامت، دیگر افراد فاقد پوشش بیمه به پزشکان مراجعه نمی کنند گفت: در طرح دارویار که از ۲۳ تیرماه با قوت، صحت و دقت در استان در حال اجرا است از ۲۰۶ داروخانه خصوصی در زاهدان و سایر شهرستان های استان یک تا سه بار بازدید انجام شد و از صحت اجرای این برنامه اطمینان کامل حاصل شد و همچنان نیز بازدیدها ادامه دارد.

 

شهرکی بیان داشت: در بحث ارز ترجیحی، به جای اینکه ارز ترجیحی یا دولتی به تولید کنندگان دارو تعلق بگیرد به بیمه ها داده می شود تا بیمه ها به داروخانه ها پرداخت کنند و در واقع ارز ترجیحی از ابتدای خط به انتهای آن منتقل شده تا از قاچاق معکوس دارو به کشورهای همسایه جلوگیری شده و تا داروها با قیمت قبل به دست مردم برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییراتی که در نرم افزارهای اختصاصی داروخانه ها ایجاد شد و تحت نظارت ما بوده و تغییراتی که در سامانه یاریکس بیمه سلامت ایجاد شده، طرح دارویار به دقت و صحت در حال اجرا می باشد و مردم به جز افراد فاقد پوشش بیمه که داروها را باقیمت جدید و مضاعف دریافت می کنند، پرداخت اضافه نخواهند داشت.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه در طرح دارویار در برخی از داروها، سهم سازمان ما از ۷۰ درصد هم تجاوز کرده اما پرداختی بیمه شدگان تغییری نکرده افزود: در حال حاضر فرصتی است که هم پزشکان عقد قرارداد بیمه سلامت ببندند و هم مردم به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار قرار بگیرند.

کد خبر 1209967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha