فعالیت ۵۲ دارالقرآن دانش آموزی در آذربایجان شرقی

صیادی از فعالیت ۵۲ دارالقرآن دانش آموزی در سطح آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۵۱ درصد از مدارس مستقل دارای نمازخانه هستند که از ۸۵۰۰ مدرسه نزدیک ۴۹درصد نمازخانه مستقل ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نود و نهمین شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی به میزبانی آموزش و پرورش با حضور نماینده ولی فقیه استان در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

«علیرضا صیادی» مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه بر حساسیت آموزش و پرورش به موضوع نماز ، حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: فعالیت ۵۲ دارالقران دانش آموزی در سطح استان یکی از ثمر بخش ترین اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت است که جمعیت زیادی از دانش آموزان را تحت پوشش قرارداده  و زمینه های بالقوه دانش آموزان را به فعل تبدیل می کند.

وی ادامه داد: ۵۰ کانون فرهنگی و هنری در بخش ها و رشته های مختلف در حال فعالیت هستند که برنامه هایی در  رشته های مهارتی و هنری و اعتقادی را برای دانش آموزان اجرا میکنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: وجود ۱۶اردوگاه در سطح استان برنامه های متنوع را در طول سال برای دانش آموزان برنامه ریزی میکند که در ارتقا سطح عمومی فرهنگی دانش آموزان نقش بسزایی دارند.

صیادی ادامه داد: ۵۱ درصد از مدارس مستقل دارای نمازخانه هستند که از ۸۵۰۰ مدرسه نزدیک ۴۹درصد نمازخانه مستقل ندارند که با حمایت مسئولین برای آن قدم های مثبت بر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اجرای کلاس های آموزش خانواده برای ارتقا سطح فرهنگ عمومی، گفت:  ارتباط خانه و مدرسه نقش مهمی در حل آسیب ها و مشکلات بین مدرسه و خانواده را تحت پوشش قرار می دهد.

صیادی اضافه کرد: اجرای مشاوره های فنی در خصوص دانش آموزان مسئله دار و آسیب دیده در حال انجام است و در صدد هستیم با  اقدامات آگاهانه و با شناسایی مسئله و فراوانی آسیب ها تخصصی تر وارد عمل شویم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از آماده سازی  ۲۰۰ بسته کتاب در مقطع ابتدایی در موضوعات مختلف برای افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و افزایش توانایی علمی و سطح سواد خبر داد و گفت : تا آغاز سالتحصیلی جدید این بسته ها بین مدارس ابتدایی توزیع می شود.

کد خبر 1209977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha