برگزاری آئین اختتامیه جشنواره قرآنی در تبریز

مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی در محل امامزاده سیدحمزه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز ،مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در آئین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی با اشاره به راهیابی ۴۶۸ نفر از مرحله شهرستانی به استانی، افزود: با برگزاری این مرحله، ۱۸ خواهر و ۱۸ برادر ممتاز قرآنی به مرحله کشوری رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و پنج جزء که در ماه رجب در تهران برگزار می‌شود، راه یافتند.

وی با بیان اینکه ۳۶ نفر از استان آذربایجان شرقی به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف راه یافتند،اظهار نمود:مسابقات اذان، دعاخوانی و تواشیح نیز به صورت متمرکز در تبریز ضبط شده و برای داوری به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارسال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به این مطلب که این مسابقات به میزبانی سازمان اوقاف برگزار می‌شود،تصریح کرد: ما آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در تبریز، شهر علامه‌ها اعلام کرده‌‍ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محجوریت صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، یکی از ویژگی‌های مسابقات امسال اوقاف این است که تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز جزو بخش‌های مسابقه بوده است.

 

کد خبر 1209938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha