امیدآفرینی و افزایش اعتماد مردم دستاورد حضور جهادگران در مناطق محروم است

حجت الاسلام شاکری گفت: تزریق روحیه امید و افزایش اعتماد مردم از مهم‌ترین دستاوردهای حضور جهادگران در مناطق محروم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمد شاکری» صبح امروز (۶ شهریور) در گفتگو با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت ایام اسارت آل الله و تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به اهمیت حضور نخبه های جهادی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در این راستا نخبه با مناطق محروم آشنا و از نزدیک مشکلات و نیازمندهای مردم را می بینند و همچنین در جهت بجا آوردن شکر نعمت هایی که خداوند به او عنایت کرده ترغیب می شود.

 

امام جمعه فردوس با اشاره به تاثیر حضور گروه های جهادی بر مردم مناطق محروم و مرزی، ادامه داد: محرومیت اقتصادی گاهی محرومیت فکری را هم به دنبال دارد بنابراین حضور نخبه ها در این مناطق باعث می شود در کنار ارائه خدماتی که برای مردم دارند، فکر و ایده و نظر خود را هم به آنها منتقل کنند و از جهات مشورتی نیز به آنها خدمت رسانی داشته باشند.

 

حجت الاسلام شاکری با تأکید بر اینکه ارائه نظر و فکر درست می تواند باعث پیشرفت سالها در منطقه ای شود، افزود: مردم هم وقتی خدمات خالصانه، بدون منت و باصفای باطن جهادگران را می بینند حقیقتا به آنها عشق می ورزند و از آنها استقبال گرمی می کنند.

 

وی اضافه کرد: به تعبیر دیگر دلیل استقبال مردم از گروه های جهادی، خدمت خالصانه و بی منت و صفای باطن آنهاست.

 

امام جمعه فردوس در ادامه با بیان اینکه متاسفانه چند سالی است که به علل مختلف یاس و ناامیدی بر مردم حاکم شده و کمتر به مسئولین اعتماد می کنند و البته دشمن هم از این فرصت به نفع خود سوء استفاده می کند، تصریح کرد: حضور نخبه های جهادی با روحیه خوبی که دارند، موجب تزریق روحیه امید، امیدآفرینی و افزایش اعتماد مردم می شود.

 

حجت الاسلام شاکری تأکید کرد: البته مهمترین دستاورد حضور جهادگران در کنار ارائه خدمات عمرانی، پزشکی، فنی و کارهایی از این قبیل، برگرداندن همین روحیه امید و نشاط و همگرایی اجتماعی است.

 

وی در خصوص اهمیت برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در این شهرستان، گفت: این همایش از چند جهت حائز اهمیت است نخست تبیین این موضوع که اولین اردوی جهادی توسط رهبر معظم انقلاب در سال ۴۷ و در فردوس انجام شده است که خودشان هم در صحبتی به این موضوع اشاره می کنند که اولین تجربه اروی جهادی من در فردوس بود.

 

امام جمعه فردوس افزود: همچنین تبیین شیوه و اصولی که رهبر معظم انقلاب در کار جهادی داشتند باید سرلوحه کار همه جهادگران عزیز قرار گیرد.

 

حجت الاسلام شاکری از رونمایی کتاب مجموعه خاطرات رهبر معظم انقلاب در اجلاسیه ملی جهادگران شهرستان فردوس خبر داد و گفت: جهت دیگر اهمیت برگزاری این اجلاسیه ملی در شهرستان فردوس همین جمع شدن نخبه‌های جهادی کنار همدیگر و همفکری در زمینه های مختلف است.

 

کد خبر 1210045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha