حضور ۵۰۰ زائراولی در زیارت اربعین با کمک مالی بچه‌های مسجد

حجت‌الاسلام نظری با شرح فعالیت‌های موکب «شهدای مدافع حرم» در ایام اربعین، گفت: اعطای کمک هزینه سفر اربعین به ۵۰۰ زائراولی، اسکان و پذیرایی روزانه‌ی ۱۰۰۰ زائر و اجرای برنامه‌های فرهنگی ازجمله خدمات این موکب مسجدی است.

حجت الاسلام«حمید نظری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ارائه خدمات موکب «شهدای مدافع حرم» کانون فرهنگی هنری «موعود» در جوار مسجد حضرت قائم(عج) ویژه زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: موکب شهدای مدافع حرم در مرز مهران روزانه به یک هزار نفر از زائران خدمات ارائه می دهد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری موعود سخنرانی مذهبی، مرثیه خوانی و برگزاری محفل انس با قرآن را از برنامه های این موکب برشمرد و افزود: ارائه خدمات فرهنگی و بهداشتی و توزیع روزانه دو هزار پرس غذای گرم از دیگر خدمات  این موکب است، ضمن اینکه امسال به ۵۰۰ زائراولی کمک هزینه حضور در مراسم اربعین حسینی پرداخت می شود.

 

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری «موعود» قبل از دوران کرونا در مرز مهران به مدت 10 روز اقدام به برپایی موکب خدمت رسانی و پذیرایی برای زائران اربعین می کرد، تصریح کرد: در دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی که حضور زائران ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی محدود بود، این کانون مسجدی در ماه صفر در منطقه صباشهر شهریار موکب خدمت راه اندازی و به نیازمندان و محرومان این منطقه خدمت رسانی کرد، که این خدمات شامل اسکان کارتن خواب ها، طبخ و توزیع غذا و فعالیت های عمرانی و خدمات اجتماعی بوده است.

 

وی ادامه داد: همچنین برپایی ایستگاه سلامت و ارایه خدماتی همچون توزیع اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده، ارایه آموزش های لازم پیرامون مقابله با ویروس کرونا به اهالی منطقه و ارایه خدمت به افراد سالخورده در خانه سالمندان و ایتام بخشی بخش دیگری از خدمات این کانون در سال های گذشته همزمان با ایام اربعین بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «موعود» تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند را از دیگر خدمات موکب «شهدای مدافع حرم» برشمرد و گفت: سال گذشته 250 میلیون تومان لوازم التحریر به همت خیران خریداری و میان ۴۰۰ دانش آموز بی‌بضاعت توزیع شد.

 

حجت الاسلام نظری توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم میان یک هزار خانواده نیازمند، کمک برای تامین جهیزیه ۲۵ جوان در آستانه ازدواج، کمک برای تامین دارو و هزینه درمان بیماران را بخش دیگری از خدمات صورت گرفته از سوی موکب این کانون در سال های گذشته نام برد.

کد خبر 1210063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha