راه یابی ۳۳گروه نمایشی به مرحله بازبینی  سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در مازندران

هراسانی از راه یابی ۳۳گروه نمایشی به مرحله بازبینی سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در مازندران خبر داد و گفت: هفت گروه منتخب در بخش خیابانی و هفت گروه منتخب در بخش صحنه‌ای هفته اول آبان در اختتامیه این جشنواره به میزبانی تنکابن به رقابت می‌پردازند.

«حمیدرضا هراسانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با بیان اینکه بازخوانی آثار رسیده به سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در استان مازندران به پایان رسید، اظهار کرد: در بخش صحنه‌ای ۲۳ اثر به دبیرخانه ارسال شد و بعد از خوانش متن‌ها ۱۵ اثر به مرحله بازبینی راه پیدا کردند.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا مازندران اسامی نمایش‌های پذیرفته شده در مرحله بازخوانی سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان مازندران را دربخش صحنه‌ای اعلام کرد و گفت: «و... دود» به کارگردانی «امین پورمند» از ساری، «اودنگ» به کارگردانی «سارا یزدانی» از بهشهر، «خلیل خولی» به کارگردانی «رضا غلامی» و «حامد مربوط صادق» از محمود آباد، «راه نا تمام... تمام» به کارگردانی «رویا افضلی» از ساری، «پلاک» به کارگردانی «پوریا علیجانی» از جویبار، «پوتین» به کارگردانی «سید محمد مظلومی» از نور، «پرواز پرندگان مهاجر» به کارگردانی «سید حسن شیدایی‌فر» از ساری، «باد که می‌نویسد» به کارگردانی «فاطمه شادکام» از قائمشهر و «خوابیدن زیر صفحه حوادث روزنامه» به کارگردانی «مهیار کمانگری» از آمل از آثار راه یافته به این بخش هستند.

 

هراسانی همچنین «تپه گل قرمزی» به کارگردانی «اسماعیل حسن‌پور» از نکا، «گوهر امیر» به کارگردانی «فرج الله خانپور» از نور، «بیدر کجایان» به کارگردانی «سجاد بحری» از تنکابن، «نجلا دختری از حلب» به کارگردانی «محسن نجفی» از سوادکوه، «برجک شماره ۳۷» به کارگردانی «محمد رضا کیا» از نوشهر و «نقشه گنج» به کارگردانی «مهیار پنجعلی‌پور» از چالوس از دیگر آثار راه یافته به بخش صحنه‌ای هستند.

 

وی افزود: همچنین در بخش خیابانی ۲۶ اثر به دبیرخانه ارسال شد و پس از بازخوانی ۱۸ متن به مرحله بازبینی راه پیدا کردند.

 

هراسانی اسامی نمایش‌های پذیرفته شده مرحله بازخوانی سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان مازندران را در بخش خیابانی اعلام و بیان کرد: «یادش بخیر ... چی مونده برامون» به کارگردانی «شعبان علیجانپور» از جویبار، «عتیقه» به کارگردانی «مبین ذبیح‌نژاد» از نکا، «علم بهتر است یا ثروت» به کارگردانی «غلامرضا بامتی طوسی» از نکا، «آگوستیک مین» به کارگردانی «حمید ناطقی» از ساری، «چه کسی به فکر ما هست؟» به کارگردانی «احترام حسین‌پور» از محمود آباد از آثار راه یافته به این بخش هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین، اثر «به صرف شربت و شیرینی» به کارگردانی «یوسف ابراهیمی» از نور، «ققنوس» به کارگردانی «یوسف ابراهیمی» از نور، «رخت شور» به کارگردانی «رها شکوهی» از نور، «شیخ شهید» به کارگردانی «مهدی نصرالله‌زاده» از نور، «ای وای» به کارگردانی «محمد مهدی شریف‌پور» از نور، «دایناسورها» به کارگردانی کار گروهی از نور، «یحیی و ترلان» به کارگردانی سید محمد موسوی از نور، «ساعت حرکت» به کارگردانی «اشرف السادات غریب مازندرانی» از چالوس، «من نیز آرزو‌هایی دارم» به کارگردانی «فتانه اعتمادی» از نور، «آزاده ترینم» به کارگردانی «میثم حسینی» از آمل، «گور بی‌نشان قاسم» به کارگردانی «محبوبه علیزاده» از آمل، «جامانده» به کارگردانی «محمد جواد رحمانی» از ساری و «نارنجی پوش» به کارگردانی «سمن ناز مهدی‌زاده» از آمل از دیگر آثار راه یافته به بخش خیابانی هستند.

 

هراسانی با بیان اینکه آثار پذیرفته نشده در مرحله بازبینی این جشنواره توسط داوران با موضوعیت بسیج همخوانی نداشتند، عنوان کرد: در هفته دوم مهر بازبینی برای انتخاب آثار نهایی انجام خواهد شد و  هفت گروه منتخب در بخش خیابانی و هفت گروه منتخب در بخش صحنه‌ای  هفته اول آبان در اختتامیه این جشنواره به میزبانی تنکابن به رقابت می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه تمرینات گروه‌های تئاتر از امروز مصادف با ششمین روز از شهریور آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: دو گروه منتخب از بخش خیابانی و دو گروه منتخب از بخش صحنه‌ای به جشنواره کشوری تئاتر بسیج معرفی می‌شوند که در آذر سال جاری برگزار خواهد شد.

 

هراسانی یادآورشد: سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در استان مازندران از سوی سازمان بسیج هنرمندان مازندران و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان برگزار می‌شود.

کد خبر 1210141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha