اصل کار مسجد تربیت نیروی انقلابی و کادرسازی برای انقلاب است

حجت الاسلام و المسلمین کمال خداداده گفت: اصل کار مسجد اشتغال زایی و یا تهیه بسته معیشتی نیست، اصل کار مسجد تربیت نیروهای انقلابی و کادرسازی برای انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداه»، امروز یکشنبه (6شهریور )، در مراسم معارفه مدیر ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، گفت: مساجد استان آذربایجان غربی می توانند محور وحدت برای جامعه اسلامی باشند.

رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: کار مسجد تربیت نیروی انقلابی برای مکتب  و تربیت نیروی انسانی برای  انقلاب است و در همین راستا کانون ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه، مسجد رامحل تربیت و کادرسازی برای انقلاب می دانیم، تصریح کرد: مساجد استان آذربایجان غربی می توانند محور وحدت برای جامعه اسلامی باشند.

این مسئول ادامه داد: هم مساجد اهل سنت هم مساجد اهل تشیعع این در کنار هم قرار گرفتن مساجد فرصت کم نظیری برای انقلاب و کشور ایجاد می کند.

خداداده اضافه کرد: امیدواریم با فعالیت فعال کانون های اهل سنت در این استان بتوانیم به این اتحاد و هم افزایی و اتحاد بین جامعه مسلمین کمک کنیم و قطعا نگاه مقام معظم رهبری و نظام به اهل سنت فرصت است نه تهدید.

رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: اگر اخوت راجدی بگیریم این شبکه می تواند شبکه جهانی را به شبکه مهم مساجد کشور مرتبط کند که هم در تربیت نیروی انقلابی و هم مجاهدان انقلابی نقش پررنگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: حکم رانی مسجد و مسجدی و اینکه ما باید نهضتی برای بازگشت به مسجد داشته باشیم؛ از زبان بسیاری از مسئولین مطرح می شود.

خداداده خاطرنشان کرد: شعار دولت «نهضت بازگشت به مسجد» است و برای تحقق این مهم اینکه لازم است نهضتی تشکیل شده و با بررسی لازم مسیر رشد و پیشرفت آماده شود.

این مسئول با بیان انیکه آبادانی مسجد هم تحت تاثیرنمازگذار است، گفت: ما در عرصه حکمرانی مسجد برای اینه  به یک بلوغ برسیم باید در کنار امام جماعت قرار بگیریم و تمام ارکان مسجدی با هر عنوانی باید زیر نگاه امام جماعت مسجد باشد.

وی اضافه کرد: کانون های فرهنگی باید بتوانند یک نیروی متخصص فرهنگی برای جامعه تربیت کنند که این اصل رسالت این کانون هاست.

در ادامه مراسم، «محسن رضایی» مدیر جدید ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی،گفت: ما اولین سنگر دفاع از ارزش های اسلامی در شمال غرب کشور را تشکیل میدهیم.

وی اضافه کرد: جوانان و نوجوانان ما در معرض این آسیبها هستند وخواهش ما این است توجه ویژه به استان ما داشته باشید.

گفتنی است در این مراسم، «محسن رضایی» با صدور حکمی از سوی  رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور  به عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی  معرفی شد.

از جمله سوابق اجرایی و مدیریت « محسن رضایی » می‌توان به مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی آذربایجان غربی و مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ارومیه اشاره کرد.

«محسن رضایی» مدیر موسسه دارالحافظین قرآن کریم استان ،دبیر برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید  ،مجری استانی طرح تربیتی چهره به چهره ،مدیر عامل اتحادیه تشکل ها و موسسات قرآنی  استان را در کارنامه کاری و علمی خود دارد.

کد خبر 1210164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha