بستر مناسب برای ایجاد انس با کتاب فراهم شود

دهقانی با تاکید بر انجام کارهای جهادی با رویکرد نگاه مردمی، گفت: امروز ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید یکی از اصلی ترین دغدغه‌های فرهنگی مسئولین باشد؛ در واقع وظیفه ما فراهم آوری زمینه و بستر مناسب برای ایجاد انس با کتاب در مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مرتضی دهقانی» امروز یکشنبه (۶ شهریور) در آئین افتتاح ساختمان کتابخانه شهدای مهد ادیبان شهر اسحاق آباد شهرستان زبرخان گفت: یکسال از استقرار دولت سیزدهم با حضور سید ابراهیم رئیسی گذشته است.  بر اساس شعار دولت سیزدهم مبنی بر «ما می توانیم»  ثابت کرده ایم با توجه به این نگاه و رویکرد می توانیم شاهد اتفاقات قابل توجه ای در کشور باشیم.

 

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی با اشاره به تاکید رئیس جمهور منتخب بر شعار «دولت مردمی»، افزود: رویکرد نگاه مردمی یک نکته مهم برای مدیران و مسئولین در خصوص انجام کارهای خود دارد و آن این است که مردم فرصت خدمت رسانی را برای آنان فراهم ساخته اند و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.  


وی با تاکید بر انجام کارهای جهادی با رویکرد نگاه مردمی، اظهار داشت: امروز  باید ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از اصلی ترین دغدغه های فرهنگی مسئولین باشد . در واقع این وظیفه ما است که زمینه و بستر مناسب برای ایجاد انس با کتاب در مردم را فراهم سازیم.


دهقانی تصریح کرد: و در این مسیر نباید تنها به احداث کتابخانه بسنده کرد بلکه باید برنامه ها و فعالیتهای مفید و موثر فرهنگی نیز اجرا شود. 

 

گفتنی است، شهرستان زبرخان دارای 3 باب کتابخانه عمومی با اسامی شهید باتر شهر درود ، امام رضا(ع) شهر خرو و باقرالعلوم(ع) روستای باغشن است و چهارمین کتابخانه عمومی آن با  نام شهدای مهد ادیبان شهر اسحاق آباد شهرستان زبرخان در زیربنای 218 مترمربع توسط هیأت امنا مسجد جامع شهر اسحاق آباد به مدت 15 سال به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار و با صرف هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال به همت ادراه کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تعمیر، تجهیز و شاداب سازی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1210174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha