مردم برای بهره مندی از مزایای طرح دارویار با نسخه به داروخانه مراجعه کنند

نورخیز گفت: خواهشمندیم مردم با نسخه پزشک به داروخانه مراجعه کنند تا از مزایای طرح دارویار بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مریم نورخیز» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۶ شهریور) در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: بحث دارویاری جراحی بزرگ در حوزه دارویی بود و طرحی که انجام شد به صورت ضربتی بوده و از اواخر برج چهار آغاز شد.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: ارزان بودن دارو در ایران در طول سال ها به صنعت داروسازی در کشور ضرر زده بوده و این دسترسی آسان در سطح عرضه و ازران بودن دارو سبب شده بود به راحتی دارو از کشور خارج شود.

 

وی عنوان کرد: در یک سال و نیم اخیر قیمت تولید دارو برای صنعت کفاف نمی کرد بنابراین به شدت شاهد افت تولیدات دارویی بودیم؛ اگر اجرای طرح دارویاری خوب مدیریت شود و قیمت تمام شده به نحوی مدیریت شود که به مردم فشار اقتصادی ایجاد نکند طرح موفقی است.

 

نورخیز اعلام کرد: طرح دارویار مربوط به داروهای ایرانی تولید داخل کشور است؛ قیمت دارو بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و در این طرح این افزایش قیمت در پرداختی بیمار اعمال نشده مشروط به اینکه بیمار از کانال دریافت نسخه به داروخانه مراجعه کند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر حمایت لازم انجام شود و بیمه ها این طرح را پیگیری کنند این بحث نقطه عطفی در مدیریت و عرضه دارو خواهد شد.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: خواهشمندیم مردم با نسخه پزشک به داروخانه مراجعه کنند تا از مزایای طرح دارویار بهره مند شوند و کسانی که بیمه نیستند هم می توانند به راحتی زیرپوشش بیمه قرار گیرند.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سبوس دار کردن نان و آرد یادآور شد: از نظر علمی آردی که  سفید عرضه می شود به خصوص در برخی نان ها پوشش سلامتی ندارد و در خصوص برنج هم این نکته وجود دارد که از نظر سلامتی مضر است زیرا قشر سبوس جدا شده و فاقد ارزش غذایی می شود.

 

در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در بحث توزیع پزشکان متخصص، عمده نیروهای تخصصی در بیمارستان شهرستان ها از محل نیروهای متعهد خدمت تأمین می شود.

 

«عبداله کشاورز» افزود: باید همه کمک کنیم ضریب محرومیت برای شهرستان ها ایجاد شود که در این مناطق، بیمه هم ما به ازای خدمت پزشکان، مبلغی را مازاد بر آن تعرفه تعریف شده پرداخت می کنند و فرد انگیزه پیدا می کند استان را انتخاب کند.

 

وی تأکید کرد: ما سال گذشته در آبان و آذر ماه ۴۱ پزشک متعهد خدمت در استان جذب کردیم که این عدد با استان فارس برابری می کند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: وقتی بحث توزیع نیروهای متخصص متعهد خدمت مطرح می شود یعنی عدالت در سلامت یعنی جاهایی که جذابیت ندارد و امکانات رفاهی پایین تری دارد، گروه پزشکی تعهد دارد ما به ازای درسی که می خواند به آنجا برود، بنابراین رسالت اجتماعی در دوره تعهد خدمت را می گذارنند و عموم پزشکان هم بیش از مدت تعهد ماندگاری دارند و باید کاری کرد جذابیت بخش دولتی بالا رود تا ماندگاری پزشکان بیشتر شود.

 

کد خبر 1210175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha