تمام گلزارهای  شهدای گیلان ساماندهی شدند/ افتتاح گلزار شهدای کلیدبر لنگرود

یونس نژاد با بیان اینکه گلزار سامان دهی نشده در سطح گیلان نداریم، گفت: بالغ بر هزار و ۳۰۰ گلزار شهدا در استان وجود دارد که یک مرحله ساماندهی شده اند و  شروع آن نیز از سال ۸۴ بوده است.

« مهدی یونس نژاد » در حاشیه مراسم افتتاح گلزار شهدای کلیدبر به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بالای ۹۹ درصد گلزارهای شهدا استان گیلان ساماندهی شده است.

 

رییس اداره تسهیلات رفاهی مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه گلزار ساماندهی نشده در سطح استان نداریم، افزود: بالغ بر هزار و ۳۰۰ گلزار شهدا در استان وجود دارد که یک مرحله ساماندهی شده اند و  شروع آن نیز از سال ۸۴ بوده است.

 

مهدی نژاد ادامه داد: گلزارهای شهدایی که بعضا نیاز به مرمت و بازسازی دارند بر طبق قانون بر عهده مسئولین محلی قرار می گیرد که گلزارهای شهری بعد از ساماندهی به شهرداری ها و گلزارهای محلی به دهیاران سپرده می شود اما بعضی نقاط اگر نیاز به کار ویژه داشته باشند بنیاد شهید و امور ایثارگران ورود می کند.

 

وی با بیان اینکه امسال در هفته دولت تنها مزار شهدای کلیدبر شهرستان لنگرود در سطح استان گیلان ساماندهی شده است، تصریح کرد: پیکر ۱۱ شهید دفاع مقدس در گلزار شهدای کلیدبر قرار دارد که مساحت این گلزار به ۱۵۰ متر مربع می رسد.

 

مهدی نژاد  با اشاره به اینکه سال ۱۳۸۵ این‌گلزار توسط شهرداری لنگرود ساماندهی شد اما به لحاظ اینکه اصول فنی به درستی رعایت نشده بود مشکلاتی به وجود آمده که نیاز به بازسازی داشت، افزود: سال ۱۳۹۳ هیئت امنا گلزار با بنیاد شهید هماهنگ کردند که طرح جدیدی برای گلزار تعبیه و بازسازی شود و بنای قبلی تخریب و عملیات شروع شد که سال ۹۷ پروژه به بنیاد شهید محول شد.

 

رییس اداره تسهیلات رفاهی مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید  گیلان با بیان اینکه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از منابع استانی برای این گلزار دریافت شده بود، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری نیز پنج میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال تامین اعتبار شده و در کم ترین زمان نیز دریافت شد.

 

وی پروژه گلزارهای شهدا را با سایر پروژه ها متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: ساماندهی این گلزارها امری مهم است که  باید در کوتاه ترین زمان ساماندهی شوند.

 

کد خبر 1210177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha