هنرفرصت تجلی صفات الهی در ظرفی  ازجنس انسانیت است

احمدوند با بیان اینکه هنر خوشنویسی نشان تعالی است، افزود: هنرفرصت تجلی صفات الهی در ظرفی ازجنس انسانیت.

« تیمور احمدوند» در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی کلک، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: هنرخوشنویسی از آن دسته هنرهائی ست که هم موجب تعالی است و هم نشان تعالی هم برای هنرمند به عنوان تولید کننده ی اثر هم  مخاطبان به عنوان بهره بردار، است.

 

وی افزود: خیلی مهم است که مخاطب  اگر حتی خوشنویس هم نباشد، این هنر را درک وبه تعالی هنری میرسد.

 

مسئول حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: هنرفرصت تجلی صفات الهی در ظرفی ازجنس انسانیت است.

وی با بیان اینکه هنری معنوی مثل خوشنویسی مهجور مانده است، بیان کرد: متاسفانه عدم توقع وتلقی مشترک هنرمندان و مسئولین اجرائی حوزه های فرهنگ و هنر، وسیاست زدگی های جناحی در عزل و نصب و برنامه ریزی های فرهنگی از طرف دیگر موجب شده است علی رغم آنکه ما در حوزه ی تبلیغ نسبتا پرسروصدا باشیم ولی پای صحبت های اهل فن که بنشینیم متوجه می شویم تا چه اندازه در بخش مهمتری یعنی فرهنگ سازی با ترغیب و ترویج غفلت شده است.

 

احمدوند، با بیان اینکه ( بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگان به خوردی برد)، افزود: تلاش جوانانی مانند « ستار ولی نژاد» که باعث و بانی این دست نمایشگاه ها با این سطح از موفقیت در جلب نظرمخاطبان مفید و موثرهستند، لیاقت خود را برای بزرگ شدن با احترام به اساتیدوبزرگان به اثبات رساندند.

 

وی افزود: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد استفاده ی صحیح از تکنولوژی در خدمت موضوعات فرهنگی هنری باشیم.

 

احمدوند اذعان داشت: همچنین امیدوارم مردم برای پر کردن اوقات فراغت خود به جای گوشی تلفن همراه، به تمرین و ممارست در موضوعاتی مثل خوشنویسی توجه داشته باشند..

 

مسئول حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: هنرهای متعالی، مانند خوشنویسی این امکان وفرصت را دارند که مخاطب خود را به سمت تعالی جذاب و موثر هدایت کنند.

کد خبر 1210180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha