اعتبارات روستایی استان سمنان افزایش یافت

هاشمی از افزایش ۶۳ درصدی اعتبارات روستایی استان سمنان در راستای توجه ویژه به روستاها خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید« محمد رضا هاشمی» در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های هفته دولت شاهرود ضمن بیان اینکه توسعه متوازن در استان سمنان در بحث اختصاص اعتبارات و توزیع آن همواره مَد نظر قرار دارد، گفت: توجه به توسعه روستایی در زمره اولویت‌های استانداری است.

 

استاندار سمنان عدم توجه به اشتغال و تولید ثروت، را یکی از آسیب‌های جدی و خالی از سکنه شدن عنوان کردوافزود: اقدامات خوبی برای تقویت بوم‌گردی و ایجاد زمینه اشتغال در روستاها در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۶۳ درصد اعتبارات روستایی استان در راستای توجه ویژه به روستاها افزایش یافت اظهارداشت: ۴۱ روستای فاقد دهیاری در استان دارای دهیاری شده و اعتبار در حوزه عمرانی اقتصادی تزریق شد.

 

هاشمی از با بیان اینکه تلاش داریم تا در حوزه دغدغه اشتغال در شرق استان، با تقویت واحدهای تولیدی و بحث کشاورزی، این مهم را کاهش دهیم، بیان داشت: یک هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهرود در حال ساخت است.

 

استاندار سمنان از کلنگ زنی ۸۸۰ واحد مسکن دیگر نیز در شاهرود خبردادو گفت: در مجموع در استان سمنان عملیات اجرایی احداث سه هزار واحد مسکونی آغاز شده است از سوی دیگر پنج میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض از محل سفر حجت‌الاسلام رئیسی به سمنان به مردم پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۱۷ مورد سفر به شهرستان‌ها و ۲۴۰ سفر به روستاهای استان در راستای پیگیری امور و ارتباط چهره به چهره و نزدیک با مردم انجام گرفت، بیان کرد: تا امروز ۴۷ واحد راکد تولیدی در استان سمنان به چرخه تولید و اشتغال بازگشته‌اند.

 

هاشمی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۶۴ هزار تن از گندم تولیدی کشاورزان استان به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان خریداری شده است، خاطرنشان کرد: ۹۴ درصد از مطالبات کشاورزان استان سمنان با توجه به افزایش خرید قیمت تضمینی گندم توسط دولت در سال جاری پرداخت شده که این اقدام باعث افزایش ۵۸ درصدی خرید گندم شده است.

 

استاندار سمنان بیان اینکه ۹۲ پروژه عمرانی در هفته دولت افتتاح می‌شود که اعتبار آن از محل سفر رئیس‌جمهور تأمین شده است، گفت: بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و تسهیلات اقتصادی از محل سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان اختصاص یافت که تا کنون ۸۷۷ میلیارد تومان از آن به صورت نقدی به استان سمنان تخصیص یافته است.

 

کد خبر 1210185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha