طراحی فضای سبز پروژه «مدافعان سلامت» شیراز با تاکید بر کاهش مصرف آب

مظفری گفت: در طراحی فضای سبز پروژه «مدافعان سلامت» شیراز با کاشت بیش از ۵۰۰ اصله درخت و ۱۰ هزار گونه انواع درختچه و گل از کاشت چمن در بسیاری از سطوح جلوگیری شده است و تنها در پنج درصد از کل مساحت پروژه کاشت چمن با هدف کاهش مصرف آب انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله مظفری»، امروز (یکشنبه 6 شهریور) در بازدید از پروژه فضای سبز شهری تقاطع «مدافعان سلامت» با تاکید بر نقش وضعیت ذخایر آب در طراحی و نگهداری از فضاهای سبز شهری گفت: تغییر نگرش در طراحی فضاهای سبز شهری با رویکرد نیاز کم به آب ضروری است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز افزود: بر همین اساس شهرداری شیراز بر اجرای الگوی کاشت با منظر پردازی کم آب در پروژه «مدافعان سلامت» تاکید دارد.

وی اضافه کرد: فضای سبز موثر از نیازهای شهرهای امروز است و موجب تامین نیازهای زیست محیطی شهرنشینان و ایجاد فضاهای فراغتی و بستر ارتباط و تعامل اجتماعی می شود.

مظفری اعلام کرد: در طراحی فضای سبز پروژه «مدافعان سلامت» شیراز با کاشت بیش از ۵۰۰ اصله درخت و 10 هزار گونه انواع درختچه و گل از کاشت چمن در بسیاری از سطوح جلوگیری شده است و تنها در پنج درصد از کل مساحت پروژه کاشت چمن با هدف کاهش مصرف آب انجام خواهد شد.

کد خبر 1210197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha