امکان برخورداری از وام یکصد میلیون تومانی برای مشاغل خانگی فرهنگی و هنری

یوسفی ‌نژاد گفت: ۲۹۰ مجوز مستقل و ۶ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در رسته ‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان فارس صادر شده است و سقف تسهیلات مستقل امسال مشاغل خانگی فرهنگی و هنری، یکصد میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا یوسفی ‌نژاد»، امروز (یکشنبه 6 شهریور) با اشاره به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی فرهنگی و هنری سال 1401 در جمع خبرنگاران گفت: پرداخت مرحله نخست تسهیلات قرض ‌الحسنه به دارندگان مجوز مشاغل خانگی در رسته‌های فرهنگی و هنری سال جاری آغاز شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: سامان دهی  مشاغل خانگی از رویکردهای کارآفرینی کشور است و شهروندان با ثبت درخواست خود در سامانه مشاغل خانگی برای دریافت مجوز و سپس بهره‌ گیری از مزایای قانونی این حوزه می توانند اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مشاغل خانگی به دلیل برخورداری از ظرفیت ‌ها و مزایای فراوان و پایین بودن هزینه‌ های راه‌ اندازی و امکان اشتغال برای اقشار مختلف و ... مورد توجه فراوان قرار دارند.

یوسفی ‌نژاد تاکید کرد: مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای زنان و دخترانی است که نمی ‌توانند در بیرون از خانه کار کنند و توانمندی‌ های بالای آنها مورد استفاده قرار نگرفته و نرخ مشارکت پایینی را در اقتصاد و اشتغال دارند و این مشاغل برای دانش ‌آموختگان دانشگاه‌ ها و ... نیز مناسب هستند.

وی ادامه داد: افراد علاقمند به این مشاغل م یتوانند ضمن ثبت‌ نام در سامانه مشاغل خانگی، مجوز فعالیت دریافت کنند و طی یک سال گذشته، 290 مجوز مستقل و 6 مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در رسته ‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان فارس صادر شده است.

یوسفی نژاد اعلام کرد: سقف تسهیلات مستقل امسال مشاغل خانگی فرهنگی و هنری، یکصد میلیون تومان است و برای پشتیبان به ازای هر تحت پوشش، 50 میلیون تومان است که سقف آن به 2 میلیارد برای 40 تحت پوشش نیز می رسد.

کد خبر 1210214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha