۱۸ هزار مورد اموال دولتی کردستان در سامانه سادا ثبت شده است

مشیرپناهی گفت: تاکنون بیش از ۱۸ هزار مورد اموال دولتی شناسایی شده در استان در سامانه سادا (سامانه جامع اموال دستگاه های اجرایی) به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد مشیرپناهی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان ظهر یکشنبه ششم شهریور ماه در نشست با خبرنگاران استان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار مورد اموال دولتی  شناسایی شده در استان در سامانه سادا (سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی) به ثبت رسیده و تنها ارائه و ثبت سند تکبرگ ۹۰۰ مورد از این اموال باقی مانده است.

 

 

وی با بیان اینکه این اقدامات راستای در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه اصلاح و تقویت نظام مالی دنبال می‌شود، گفت: طی سه سال اخیر ۱۴۹ مورد اموال مازاد دولتی هم در استان شناسایی شده که برآورد ارزش ریالی آن ۲۲ هزار میلیارد ریال است.

 

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان بیان کرد: تاکنون ۳۱ مورد از این اموال به فروش رسیده از محل فروش آن ۶۰۰ میلیارد ریال تامین مالی اتفاق افتاده است.

 

 

وی ادامه داد: سال گذشته سامانه سوت زنی توسط وزارت اقتصاد و دارایی طراحی شد هر فردی اعم از کارکنان ادارات و غیره بتواند اموال دولتی که تاکنون در سامانه سادا ثبت نشده باشد را گزارش دهد به او جایزه ای با مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال اهدا می شود.

 

 

مشیرپناهی با اشاره به عملکرد بودجه استان در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: در این راستا عملکرد بودجه کردستان در سال قبل در بخش اعتبارات هزینه‌ای و هم عمرانی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است که از این میزان ۶۷ هزار میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای و ۳۳ هزار میلیارد ریال هم اعتبارات عمرانی بوده است.

 

 

وی اعلام کرد: ۱۰۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای و ۶۱ درصد اعتبارات عمرانی بودجه سال ۱۴۰۰ در استان تحقق یافته است.

 

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان اضافه کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری از سال ۱۳۹۱ به منظور تسهیل و تسریع در امر سرمایه‌گذاری و کاهش بروکراسی اداری در استان فعال شده است و نخستین مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان هم سال ۱۳۹۱ صادر شد و اکنون این تعداد به ۱۹ مورد رسیده است.

 

 

وی با بیان اینکه مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی با امضای وزیر اقتصاد و دارایی صادر می‌شود، عنوان کرد: میزان برآورد سرمایه‌گذاری ۱۹ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان ۶۵۰ میلیون دلار است.

 

 

مشیرپناهی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ مورد از سرمایه‌گذاری‌های خارجی اجرایی شده است، گفت: سه مورد از این مجوزها در سال جاری صادر شده است.

کد خبر 1210226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha