پیشخوان کتابخانه‌ای در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا می‌شود

حجت الاسلام خداداده گفت: برپایی پیشخوان کتابخانه‌ای برای ارائه خدمات کتابخانه ای از جمله امانت کتاب و برگزاری برنامههای متنوع فرهنگی گامی بسیار موثر و بزرگ در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی‌ است.

«کمال خداداده»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، گفت: برپایی پیشخوان کتابخانه‌ای برای ارائه خدمات کتابخانه ای از جمله امانت کتاب و برگزاری برنامههای متنوع فرهنگی گامی بسیار موثر و بزرگ در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی‌ است.

 

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه در حوزه کتابخوانی و کتابداری باید سبک جدیدی ارائه شود، گفت: در دهه 70 و 80 کتابخانه‌ها پررونق بودند ولی متاسفانه امروز شاهد کم رونقی کتابخانه‌ها هستیم.

 

حجت الاسلام خداداده ادامه داد: افتتاح پیشخوان کتابخانه‌ای، ابتکار جالب اداره کل کتابخانه‌های عمومی برای جلوگیری از روند طولانی ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در کوتاهترین زمان ممکن است.

 

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور  افزود: تفاوت کتابخانه با پیشخوان، فضای در نظر گرفته شده برای مطالعه و نیز بخش‌های متعدد به منظور خدمت رسانی به گروه‌های مختلف سنی از جمله کودک، نوجوان و بزرگسال، است. پیشخوان‌ها به منظور تسهیل دسترسی مخاطبین برای امانت و بازگشت کتاب راه اندازی شده‌اند.

 

وی در مورد وضعیت کتابخانه‌های مساجد استان آذربایجان‌غربی نیز گفت: تلاش ما این است این پیشخوان کتابخانه‌ها در مساجد نیز راه‌اندازی شوند.

 

 

 

کد خبر 1210244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha