تفاهم‌ نامه اجرایی ساخت سریال «احمد ابن موسی (ع)» به امضا رسید

تفاهم‌ نامه اجرایی ساخت سریال «احمد ابن موسی (ع)» با حضور جمعی از مسئولان شهر شیراز و رئیس سازمان «اوج» به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، تفاهم‌ نامه اجرایی ساخت سریال «احمد ابن موسی (ع)»،  امروز (یکشنبه 6 شهریور) با حضور رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز سرپرست شهرداری شیراز، معاون فرهنگی شهرداری شیراز و رئیس سازمان «اوج» به امضا رسید.

«مهدی طاهری»، در این مراسم گفت: سریال «احمد ابن موسی (ع)»،   یک کار فرهنگی بزرگ است و جبهه فرهنگی توقع دارد در ساخت آن اهتمام و دقت ویژه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: تمام شیرازی ها در ساخت این سریال سهیم هستند زیرا منابع مالی این سریال از عوارض مردم شیراز است که یک کار ماندگار خواهد بود.

«رضا محمدیان»، نیزبا اشاره به تصویب سریال «احمد ابن موسی (ع)»   در شورای اسلامی چهارم شهر شیراز گفت: تفاهم‌ نامه اولیه بین صدا و سیما، شهرداری و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) منعقد شد اما به اجرا نرسید و در نهایتا در اششم شورای اسلامی شهر شیراز تفاهم‌ نامه اجرایی این سریال امضا شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: ساخت این سریال موجب عرفی بهتر حضرت شاهچراغ (ع) خواهد شد زیرا سریال به زبان‌ های مختلف ترجمه و در کشورهای اطراف پخش خواهد شد.

«مصطفی مشفقیان»، نیز ساخت سریال «احمد ابن موسی (ع)» را آرزوی مردم شیراز دانست و بیان کرد: این سریال یکی از این مگاپروژه‌های فرهنگی بود و شاهد اجرای دیوارنگاره عظیم شهری و نمایش عظیم میدانی «محشر» است که از 17 شهریور خواهیم بود.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز ادامه داد: سازمان «اوج» در ساخت فیلم ‌های سینمایی و سریالی تجربه خوبی دارد و برای ساخت این سریال در نظر گرفته شده  و مدت زمان سریال 30 ماه است.

«احسان محمدحسنی»، در این مراسم تاکید کرد: ساخت سریال های تاریخی زمان بر و هزینه بر است و ساخت سریال «احمد ابن موسی (ع)» افتخاری برای ماست که قصد داریم در کوتاه‌ ترین زمان ممکن و با هزینه بسیار کم این سریال را تولید کنیم.

رئیس سازمان «اوج» ادامه داد: سریال «احمد ابن موسی (ع)» پس از پخش در کشورهای منطقه، می‌تواند همین میزان سرمایه ‌گذاری را به شهرداری شیراز برگرداند و از نظر فرهنگی و معنوی نیز یک سریال اثرگذار است و سریال در کمتر از سه سال ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد:  سازمان «اوج» با تمام توان خود در ساخت این سریال  در کنار شهرداری شیراز است و این کار توسط هنرمندان شیرازی انجام می ‌شود.

کد خبر 1210259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha