خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع) مایه افتخار است

حجت الاسلام ایرانی،گفت:خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع) مایه افتخار است و تلاش مردم استان کرمانشاه جهت خدمت به زایرین اربعین نیز بیانگر روحیه ایثارگری مردم استان و ارادت آنها به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،با اشاره پیاده روی اربعین حسینی و زوار عتبات و عالیات گفت: کرمانشاه به عنوان «دروازه کربلا» از قدیم الایام مورد توجه هموطنان و ارادتمندان به آستان مقدس حسینی(ع) بوده و بهترین فرصت برای معرفی مردم این سامان می‌باشد.

 

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه،افزود: همه ما در تلاش هستیم که امکانات و زیرساخت‌های لازم برای استقبال از زوار فراهم سازیم و در این میان مردم کربلا نیز مشتاقانه منتظر پذیرایی از زوار حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در دهه اول محرم و ایام اربعین هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته امسال استقبال زوار از اربعین حسینی بسیار بیشتر از سالهای گذشته خواهد بود، از این رو بدون تردید یکی از استان های فعال در ایام اربعین،کرمانشاه است.

 

حجت الاسلام ایرانی ، تصریح کرد:  در قدیم الایام برخی از علما پس از زیارت عتبات به خواست مردم، در کرمانشاه ساکن می‌شدند که اثرات حضور معنوی آنها در تمام سطوح زندگی مردم مشهود بوده است و عمق ارادت قلبی و مثال زدنی مردم استان اعم از تشیع، اهل سنت، اقلیت‌های دینی با اعتقاد به امام حسین(ع)، دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند.

 

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ، در پایان گفت:خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

 

کد خبر 1210276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha