ایجاد فضای اتحاد و همصدایی در گیلان/ در مبارزه با فساد هوشمندانه برخورد کردم

عباسی با تاکید بر اینکه با تلاش‌های وی فضای اتحاد و همصدایی در سطح گیلان ایجاد شده است گفت: در امر مبارزه با فساد اداری تاکنون هوشمندانه برخورد کرده و با کسی تعارف نداشته‌ام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (یکشنبه، ۶ شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران استان گیلان که در سالن غدیر برگزار شد اظهار داشت: با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات ناشی از شیوع کرونا فضای خوبی از حیث سرمایه‌گذاری در کشورمان و در استان گیلان فراهم شده است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه بر اساس دیپلماسی خوب دولت به ویژه با پیوستن به پیمان شانگهای ارتباطات خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم شد عنوان کرد: امسال طرح‌های قابل افتتاح ما در هفته دولت از حیث تعداد ۲۶ درصد و از حیث مبلغ ۶۴ درصد نسبت به گذشته پیشرفت داشته است.

 

عباسی از آمادگی برخی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری خبر داد و تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در همان ابتدای کار ابر چالش پسماند در استان گیلان، آلودگی رودخانه‌های گوهر رود و‌ زرجوب، تالاب انزلی و مسائل زیست محیطی بود بنابراین برای برون رفت از آن پیگیری‌های لازم را شروع کردیم. 

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان از اختصاص هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند و تلاش برای اورهال دو خط پردازش کارخانه کود آلی لاکان سخن گفت و اذعان کرد: در حال حاضر دو خط پردازش شهاب خودرو بایستی تا اواخر شهریور با ظرفیت ۵۰۰ تن به بهره‌برداری برسد که با این کار و با پردازش هزار تن زباله در روز سراوان را در سال ۱۴۰۴ تعطیل خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه تصفیه خانه شیرابه ورودی لندفیل سراوان با ظرفیت سه لیتر بر ثانیه در حال کار است اذعان کرد: کارگروه تالاب انزلی و دو رودخانه رشت را تشکیل داده و تاکنون دو جلسه را در همین راستا برگزار کردیم.

 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه از اعتبارات سفر رئیس جمهور ۱۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی تصفیه فاضلاب زندان لاکان و بیمارستان‌های شفا و پورسینا رشت اختصاص داده شد افزود: با اعتبار معادل پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه شهر و رودخانه‌های رشت با قرارگاه خاتم الانبیا به توافق رسیدیم و امیدواریم با این اقدامات بتوانیم روند تعطیلی لندفیل سراوان را سرعت ببخشیم.

 

عباسی با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان به طرح‌های آبخیزداری و تالاب انزلی اختصاص داده شده است افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه صومعه‌سرا و انزلی، ۲۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه بیمارستانها و ۹۵۰ میلیارد تومان هم برای جمع‌آوری فاضلاب رشت تخصیص پیدا کرد.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن اشاره به تخصیص ده میلیارد تومان اعتبار برای حفاظت و احیا تالاب انزلی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده ۱۵ میلیارد تومان برای مبارزه با سنبل آبی و ۱۳۰ میلیارد تومان هم برای تکمیل تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی به محیط زیست اختصاص پیدا کرد.

 

عباسی یادآور شد: اگر متوجه شویم دستگاهای دولتی منشأ آلودگی رودخانه‌ها و‌ تالاب هستند حتما با آن‌ها برخورد خواهیم کرد در مورد بخش خصوصی هم پیگیریم تا منشأ آلودگی هر چه سریعتر رفع شود.

 

وی در مورد پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان هم ادامه داد: ۸۵۰ پروژه نیمه تمام داشتیم که تکمیل آن‌ها به ۷۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت بنابراین اعتبارات لازم را بر اساس اولویت‌ها اختصاص دادیم.

 

استاندار گیلان اذعان کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان برای آزادراه رشت - قزوین و ۴۵۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن استان اختصاص پیدا کرده است تا بدین وسیله شاهد تکمیل هر چه سریعتر این دو پروژه باشیم‌.

 

عباسی مبارزه با فساد را از اهداف اصلی خود ذکر کرد و با بیان اینکه وی در این امر هوشمندانه برخورد کرده و با کسی تعارف ندارد ادامه داد: برای مقابله با فساد مالی و اداری از همان ابتدای کار ورود کرده و عده‌ای را قبل از ارتکاب برکنار و با افرادی را هم که قبلاً مرتکب فساد شده بودند هم برخورد کردیم اما در مورد مدیران فعلی هیچگونه گزارشی در این مورد نرسیده است، همچنین اصحاب رسانه هم اگر موارد مستندی در این زمینه دارند می‌توانند موارد را به ما جهت پیگیری اطلاع دهند.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه وی با تمام نمایندگان استان در مجلس ارتباط خوبی دارد اضافه کرد: چند صدایی و تفرق از جمله علل عقب ماندگی استان گیلان در دوره‌های گذشته بود اما تلاش کردیم همگام با سیاستهای دولت همصدایی را در سطح استان ایجاد و از تمام ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه آن استفاده کنیم.

 

وی با رد این مطلب که گیلان رتبه نخست فساد را داشته و امنیت سرمایه‌گذاری در آن وجود ندارد اظهار داشت: امنیت سرمایه‌گذاری در گیلان برقرار است و مصادیق فساد هم در سطح استان به صورت موردی می‌باشد.

 

استاندار گیلان اضافه کرد: در مورد سایت نفتی رودسر دولت یازدهم تمایلی به اجرای مصوبات دولت گذشته نداشت اما با شروع کارم در استان گیلان مذاکراتی را با شرکت نفت خزر انجام داده و تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کردیم اما اقدامات عملیاتی آن هنوز شروع نشده ولی همچنان پیگیر موضوع فعالسازی سکوی نفتی استان هستیم.

 

عباسی در پاسخ به این پرسش که چرا امکان راستی آزمایی برخی وعده‌های دولت وجود ندارد و گاهی آمارهای عجیب و غریب در مورد اعتبارات توسط مدیران عنوان می‌شود تصریح کرد: در این مورد باید مصداقی صحبت شود تا ما هم پاسخ لازم را به خبرنگاران ارائه دهیم از طرفی در حوزه تخصیص اعتبارات نقدی به پروژه‌ها دولت به تعهدات خود کاملا عمل کرد به طوریکه این کار حتی تعجب پیمانکاران را هم برانگیخت. 

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه اعتبارات سفر ریاست جمهوری تدریجا تخصیص پیدا می‌کند و گزارش آن را هم به اطلاع خواهیم رساند اظهار داشت:  پیگیری‌های لازم را انجام و عرصه‌ای را برای ساخت مسکن خبرنگاران آماده کردیم و خبرنگاران می‌توانند به واسطه آن در طرح جهش تولید مسکن ثبت‌نام کنند. 

 

وی تصریح کرد: در مورد آزادسازی سواحل دولتهای مختلف آمدند و وعده‌هایی دادند اما محقق نشد زیرا خود دولت‌ها در این زمینه ذینفع بودند اما در دولت سیزدهم شاهد دستور هوشمندانه رییس جمهور برای این امر و با اولویت دستگاههای دولتی بودیم که ۳۰ کیلومتر از سواحل گیلان بر همین اساس آزاد شد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال ۳۳ طرح سالم‌سازی با حضور ۵۵۰ ناجی غریق در سواحل استان اجرایی می‌شود عنوان کرد: خوشبختانه در عرض ۲۰ روز این آزادسازی سواحل به اتمام رسید و در حال حاضر هم در تلاشیم تا زمینه سرمایه‌گذاری در سواحل و عرصه‌های دیگر استان گیلان فراهم شود.

 

عباسی از تعطیلی ۴۰۰ کارخانه در سطح استان و تلاش برای راه‌اندازی مجدد آنها سخن گفت و ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده ۱۰۵ واحد از این کارخانجات فعال شده که به موجب آنها برای هزار و ۲۵۶ نفر اشتغالزایی شد همچنین در راستای نوسازی کارخانجات و دانش‌بنیان کردن آنها و فعالسازی معادن استان هم حرکتهای خوبی شکل گرفت.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان اقدامات استانداری برای حفظ امنیت غذایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی را برشمرد و افزود: سختگیری های زیادی در حوزه کاربری اراضی کشاورزی انجام دادیم تا تغییر کاربری اتفاق نیافتد همچنین برای حفاظت از امنیت غذایی نیز با وجود مشکلات کم آبی و خشکسالی با استفاده از آببندان‌ها، انجام لاینینگ و اصلاح سردهنه‌ها تلاش کردیم تا خللی در راستای تولید محصول استراتژیک برنج رخ ندهد.

 

وی با تاکید بر اینکه برای سدهای لاستیکی و اجرای طرح کاداستر هم برنامه خوبی تدوین شده است اذعان کرد: برای یکپارچه سازی اراضی شالیزاری گیلان ۳۰ میلیارد تومان و برای اجرای طرح‌های هادی روستایی از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری نیز ۲۵ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

 

استاندار گیلان همچنین اینکه وی برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاندید شده است را رد و خاطرنشان کرد: بنده با قوت در خدمت استان گیلان و مردم این خطه هستم و برای آبادانی و رفع مشکلات آن تلاش می‌کنم.

کد خبر 1210281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha