افتتاح ۵  طرح روستایی در انزلی

پنج پروژه عمران روستایی امروز( ۶ شهریور) در بندرانزلی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، این پنج پروژه عمران روستایی افتتاح شده واحد تولیدی پالت چوبی، روکش آسفالت محور انزلی - رضوانشهر، افتتاح واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد، بهره برداری از روکش آسفالت روستای آبکنار و کارخانه بسته بندی (سورتینگ)حبوبات و غلات بود.

 

>صنایع تبدیلی ارزش افزوده تولید می کند

«سید محمد اسحاقی» در آیین افتتاح کارخانه بسته بندی حبوبات (سورتینگ) که با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در روستای آبکنار انزلی افتتاح شد با بیان اینکه صنابع تبدیلی به خودی خود ارزش افزوده تولید می کند و ما باید بتوانیم در حوزه کشاورزی خلق ثروت داشته باشیم.

 

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان اضافه کرد: فرصتهای سرمایه گذاری متعددی در انزلی وجود دارد که بر اساس آمایش و سند تحول  نقطه محور است.

 

وی با بیان اینکه استان گیلان از منابع مختلف ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دارد تاکید کرد: بخشی از این تسهیلات را می توان به صنایع بسته بندی، سرمایه در گردش و ثابت اختصاص داد.

 

اسحاقی خطاب به مدیران این کارخانه سورتینگ برنج و بسته بندی حبوبات گفت: از خلاقیت و نوآوری بیشتری در بسته بندی این کارخانه استفاده  کنند. صنایع تبدیلی به خودی خود می تواند ارزش افزوده تولید کند.

 

وی یاد آوری کرد: تا به امروز دولت سیزدهم گران هزینه شده است؛ اگرچه بسیاری از مشکلات مرتفع شده اما تنها بخشی که می تواند هم افزایی داشته و برای ایجاد رفاه و خلق ثروت استفاده شود بخش خصوصی است.

 

* گیلان بیش از ۷۰ نوع محصول با ارزش دارد

«صالح محمدی »نیز در این مراسم این استان از استان های قطب کشاورزی اعلام کرد و افزود: گیلان بیش از ۷۰ نوع محصول با ارزش دارد که از این تعداد بالغ بر ۲۰ محصول رتبه برتر را دارند و برنج، چای، شکوفه های بهار 'نارنج، بادام زمینی و سایر موارد از جمله این محصولات هستند.

 

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: استان گیلان  ۱۲۰ واحد بسته بندی با پروانه بهره برداری دارد که با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن کار می کنند؛ بزودی یک واحد بسته بندی با ظرفیت ۱۵ هزار تن پروانه فعالیت خود را دریافت کرده و بر این ظرفیت افزوده می شود.

 

وی ادامه داد: در حوزه محصولات کشاورزی ۸۵ درصد محصولات صادراتی به اوراسیا از بنادر گیلان انجام می شود و در سفر ریاست جمهوری به گیلان هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه کشاورزی نیز نشان از توجه دولت به بخش کشاورزی دارد.

 

محمدی از سرمایه گذارانی که علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه بسته بندی محصولات کشاورزی استقبال کرد و افزود: سرمایه گذاری در این حوزه به اشتغالزایی کمک می کند و ما محدودیتی برای کسانی که در این حوزه سرمایه گذاری می کنند نداریم.

 

*در هفته دولت باید خدمات دولتمردان به جامعه یاد آوری شود

« محمد پورخوش سعادت »نیز در این مراسم تاکید کرد؛ در هفته دولت باید خدمات دولتمردان به جامعه یاد آوری شود تا مطمئن شوند خادمان خدمت می کنند زیرا شان و شئون مسئول خدمتگزاری به مردم است.

 

فرماندار انزلی این شهرستان را یکی از ضعیف ترین شهرهای گیلان به لحاظ سرمایه گذاری و گردش سرمایه اعلام کرد که بوسیله مشکلات حرایم (تالاب، دریا، میراث ) قفل شده است.

 

وی تصریح کرد: این موانع موجب شده سرمایه گذاران پول خود را در جای دیگری هزینه کنند لذا اسناد بالادستی باید به گونه‌ای طراحی شود که پول و سرمایه راهش را به سوی انزلی باز کند.

 

شهرستان بندرانزلی عصر امروز شاهد افتتاح یک واحد تولیدی پالت چوبی با صرف هزینه هفت میلیارد تومان ، اشتغالزایی پنج نفر و ظرفیت اسمی تولید ۲ هزار و ۷۵۰ تن پالت چوبی  بود .یک واحد خودکفایی مددجویی کمیته امداد نیز با اعتبار یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال با زیربنای ۴۶ متر مربع در روستای کرکان به بهره برداری رسید.

 

 افتتاح ۳.۵ کیلومتر روکش آسفالت محور انزلی - رضوانشهر با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بهره برداری از روکش آسفالت روستای آبکنار با اعتبار ۶ میلیارد تومان از محل اعتبار روستایی استانی و قیر رایگان نیز دیگر پروژه های افتتاح شده در چهارمین روز از هفته دولت در انزلی بود.

کد خبر 1210288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha