سهم ۴۰۰میلیارد تومانی گلپایگان از سفر رییس جمهور

عسگریان با تشریح اینکه تعداد طرح های گلپایگان از نظر دو شاخص پیشرفت ۶۰ درصدی یا داشتن ردیف اعتباری محدود بود، از اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان گلپایگان در مصوبات سفر رییس جمهور به استان اصفهان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، محمدرضا عسگریان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، با یادآوری اقدامات چشم گیر دولت مانند کنترل بیماری کرونا و واکسیناسیون وسیع و کوتاه کردن دست مفسدان اقتصادی از ارز ترجیحی گفت: ساماندهی وضع موجود و شروع به کارهای جدید و انجام اقدامات امید بخش از جمله برنامه های اجرایی شده در هفت ماه گذشته در فرمانداری گلپایگان است.
 

فرماندار شهرستان گلپايگان به حضور رئیس جمهور در استان اصفهان و سفر استاندار به شهرستان گلپایگان اشاره کرد و افزود: پروژه های با حداقل پیشرفت ۶۰ درصد یا دارای ردیف اعتبار، در این سفرها هدف گذاری شده بود اما تعداد پروژه هایی که در شهرستان گلپايگان دارای این دو ویژگی محدود بودند و پروژه هایی مانند جاده دهق به گلپایگان، کمربندی های شهرستان یا فاضلاب با پیشرفت پنج درصد که مطالبه شهرستان بود، نتوانستند در مصوبات سفر قرار گیرند.

 

۴۰۰میلیارد تومان سهم گلپایگان از سفر رییس جمهور با اصفهان

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان گلپايگان از سفر رئیس جمهور به استان اصفهان را بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و ادامه داد: حدود ۴۲ مصوبه حاصل جلسه شورای اداری مشترک شهرستان با مدیران کل استان اصفهان بود که برای هرکدام بازه های زمانی متفاوتی تعریف شده است و برای پیگری انها دبیرخانه تشکیل دادیم‌ تا حتی یک مصوبه بر زمین نماند و دوره های بعدی سفر استاندار، به اجرایی شدن این مصوبات بستگی دارد.

عسگریان ضمن تشکراز اعضای شورای تامین شهرستان گلپايگان، این شهرستان را با توجه به موارد امنیتی تعریف شده، از شهرستان های امن استان اصفهان خواند و در خصوص مسائل مربوط به آب تشریح کرد: تلاش فرمانداری برای حفظ حقابه تعریف شده شهرستان و توزیع مناسب آن با وجود ضعف در انهار و جدول گذاری آن است و کیفیت آب شرب، با تخلیه آب تحتانی سد برای کشاورزی و استفاده از پمپ های هوادهی در سد بهتر شد.

فرماندار گلپايگان با بیان اینکه فاز ۳ شهرک صنعتی گلپايگان به مساحت ۳۰ هکتار در مراحل پایانی اختصاص زمین قرار دارد، تاکید کرد: این شهرک به دلیل قرارگرفتن در حریم شهری، از صنایع با شرایط خاص استقبال می کند و شهرک صنعتی گلشهر نیز در حال پیگیری برای ایجاد آن هستیم.

 

شکل گیری نهضت آسفالت

وی به شکل گیری نهضت آسفالت و حذف تعدای از معابر خاکی روستایی با توجه به اختصاص قیر رایگان اشاره کرد و گفت: طرح حفظ بافت ارزشمند روستای وانشان و طرح باز آفرینی روستای تیکن در حال پیگیری است و راهداری به دنبال حذف نقاط حادثه خیز شهرستان گلپايگان است.

عسگریان با بیان اینکه یک و نیم کیلومتر محور دهق به گلپایگان، چهار کیلومتر کمربندی شرق گلپايگان و راه اتصال دو نیوان و روشنایی بلوار گوگد به نیوان، روشنایی فیلاخص به کنجد جان انجام شده است، تبیین کرد: نیروی انسانی متخصص و پرستار در شبکه بهداشت و درمان گلپایگان حس می شود و پروژه های بیمارستان آیت الله گلپایگانی با جذب ۵۵ میلیارد تومان در حال انجام است و اوایل سال آینده مورد بهره مندی مردم قرار می گیرد.

 

طرح استخرهای جایگزین

فرماندار گلپايگان با یادآوری اینکه استخر گلپايگان با اهمال کاری صورت گرفته ، وضعیت خوبی ندارد، تشریح کرد: جذب اعتبار از اداره ورزش و جوانان برای تعمیر و‌بازسازی استخر طرح اولیه بوو و دریافت تسهیلات بانکی درسفر استاندار به شهرستان و جذب اعتباراتی از سفر رئیس جمهور، اقدامات بعدی صورت گرفته در خصوص استخر بود.

وی زمان بر بودن جذب اعتبارات و انتخاب پیمانکار و محدود بودن زمان، را دلیل تصمیم بر هزینه اعتبارات جذب شده را برای محوطه سازی مجموعه استخر با مشورت اداره کل ورزش استان اصفهان بیان کرد و ادامه داد: مدیریت و بهره برداری و تعمیرات آن تحت ماده ۲۷ قرار گرفت که با فراخوان در آینده نزدیک، چند سالی به بخش خصوصی واگذار می شود و هم اکنون طرح های بازسازی استخر در حال انجام است.

عسگریان از هدف گذاری برای ایجاد استخرها و مجموعه های ابی جایگزین با کمک بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد: مجموعه آبی گلشهر به مشکلات قانونی برخورد کرده است که در حال برطرف کردن آن هستیم و به دنبال جذب سرمایه گذار برای استخر نیمه کاره رها شده آموزش و پرورش هستیم تا شهرستان گلپايگان از داشتن محدودیت در بهره برداری از استخر رها شود و یک شهرستان معطل یک استخر نماند.

 

آماده شدن طرح بیابان زدایی 

فرماندار گلپايگان به تحویل ۲۸۰ هکتار زمین به مردم کوچری، ابلاغ طرح های تفضیلی دو شهر گوگد و‌گلشهر اشاره کرد و افزود: اداره منابع طبیعی طرح بیابان زدایی هفت هزار و ۱۰۰ هکتار از دشت شمال کشور را با پیشرفت ۹۰ درصد، درحال آمده سازی است و مجوز اولین هنرستان کشاورزی استان اصفهان در شهرستان گلپايگان داده شده است.

وی با تشریح اینکه تخصیص زمین و قرعه کشی آن در میان متقاضیان مسکن ملی و دریافت تسهیلات بانکی مسکن صورت گرفته است، اظهار کرد: ساخت مسکن ملی ، توسط گروه ساخت با نظارت مجموعه بنیاد مسکن صورت می گیرد ولی دارای زیر ساخت های آب و برق است که در حال برطرف کردن آن هستیم و مسکن ایثارگران نیز در همین منطقه است.

عسگریان کمبود عرضه مسکن در شهرستان گلپايگان را دلیل اجاره بالای آن دانست و تنها راهکار آن را تزریق مسکن به بازار آن در شهرستان گلپايگان برای شکستن قیمت های بالای اجاره بها ذکر کرد.

 

افتتاح طرح ها با ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار

فرماندار گلپايگان با اشاره به دیدارهای مردمی و برگزاری میز خدمت و غبار روبی از گلزار شهدای گلپایگان، از افتتاح چند پروژه از بخش خصوصی و دولتی با اعتبار بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: دانشکده فنی مهندسی همانند چند دانشکده دیگر شهرستان گلپايگان با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دانشگاه های بزرگ الحاق می شود وبرای لغو این الحاق باید مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شود و به دلیل اینکه روند لغو مختص به گلپايگان است، کار دشوار شده است.

کد خبر 1210310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha