مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان افتتاح شد

نقدی گفت: همزمان با هفته دولت امسال و در راستای تحقق شعار سال حسب اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،« رضا نقدی» در حاشیه افتتاح مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: با توجه به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بهره‌گیری از توان افراد متخصص و کارآمد و نیز بر مبنای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه خود در راستای تحقق اهداف و رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاهی پویا، کارآفرین و اشتغال‌زا، موفق به اخذ مجوز فعالیت مرکز رشد شد.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه ۱۲ هسته فناور در این مرکز فعال شده است، اضافه کرد: این واحدها تحت عنوان معرق منبت چوب، خانه امن هوشمند، پیوند دست سازه ها با بافت های سنتی ایران، طراحی و ساخت تراشه های میکرو سیالات قطره ای برای سنتز کامپوزیت کیتوسان/آلژینات-نانو مگنتیت، طراحی و ساخت دستگاه (کلاه) خنک کننده سر در زمان شیمی درمانی جهت جلوگیری از ریزش مو، بازتاب نقاشی بر روی پارچه ،طراحی و ساخت نانوکامپوزیت های سلولزی و .. فعالیت دارند.

 

وی افزود : با هدف حمایت از توسعه فعالیت‌های کارآفرینی و ایجاد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، دفتر مرکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان افتتاح و راه‌اندازی شد.

 

نقدی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان دومین دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور موفق به کسب مجوز مرکز رشد بین تمام استان‌ها شدابراز امیدواری کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این مراکز، زمینه‌های شکوفایی کارآفرینی، حمایت از خلاقیت و نوآوری در بین افراد متخصص و صاحب ایده، بیش‌ازپیش فراهم ‌شود.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه یکی از هسته های این دانشکده در بین مراکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به عنوان هسته برتر کشوری انتخاب شده است، افزود: مراکز رشد فناور زمینه سازان پیوند بین صنعت و دانشگاه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ۳هسته صنایع خلاق محصول اولیه خود را تولید کرده اند و یک هسته فناور موفق به تولید نمونه آزمایشگاهی شده است،اظهارداشت : آزمایش بر روی نمونه ها انجام گرفته و در حال انجام مراحل ثبت اختراع می باشد.

 

شایان ذکر است در آیین افتتاح مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان محمد رضا صادقی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، مجتبی اقوامی پناه ، مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سمنان، محمدرضا رضوانی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، دکتر رضا کی ‌پور رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان و سرهنگ سید جواد موسوی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثارالله سازمان بسیج کارمندان حضور داشتند و از غرفه های واحد های فناور این مجموعه دانشگاهی بازدید کردند.

 

همزمان با هفته دولت امسال و در راستای تحقق شعار سال حسب اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری، ۱۵ مرکز رشد مهارتی در ۱۵ استان کشور به طور همزمان، توسط ریاست عالی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و همراهی مسئولان عالی‌رتبه کشوری بصورت بر خط و مسئولین استانی به صورت حضوری افتتاح شد.

 

کد خبر 1210348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha