ایران و اتریش زمینه های خوبی برای تقویت مراودات دارند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش در دیدار با سفیر اتریش در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران و اتریش زمینه های خوبی برای تقویت مراودات در حوزه‌های بانکی، پزشکی، انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی و صنعت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ولف دیتریش هایم سفیر اتریش در تهران ظهر امروز یکشنبه (٦ شهریورماه) با احمد نادری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

احمد نادری در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و اتریش با قدمت بالغ بر ٥٠٠ سال، بر لزوم تقویت و تحیکم بیش از پیش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف بویژه ارتباطات پارلمانی و اقتصادی تاکید کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از تقویت و تحکیم روابط همه جانبه تهران - وین که می‌توانند نقش سازنده و موثری در تسهیل و تسریع همکاری‌های دو کشور ایفا نمایند حمایت می‌‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش در ادامه از میزبانی وین از مذاکرات رفع تحریم‌های هسته ای کشورمان تشکر کرد و افزود: پاسخ طرف‌های غربی را دریافت کرده‌ایم و در حال بررسی آن هستیم. علیرغم بد قولی آمریکائیها در خروج از برجام و نیز بد عهدی برخی کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، ما به تعهدات خود عمل کرده و در مذاکرات پیش روی، اهدافمان را دنبال می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر ظرفیت‌های دو کشور در توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری فی‌مابین تاکید کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران و اتریش زمینه های خوبی برای تقویت مراودات در حوزه‌های بانکی، پزشکی، انرژی های تجدید پذیر، کشاورزی و صنعت دارند. انتظار داریم بر اساس سوابق گذشته، مناسبات دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وی افزود: با توجه به بحران اوکراین و نیاز مبرم اروپا به انرژی، نفت و گاز از دیگر حوزه‌های مستعد همکاری میان دو کشور بشمار می‌رود که می‌توان به صورت گسترده سطح همکاری‌ها را ارتقا داد.

احمد نادری در پایان این دیدار ضمن استقبال و حمایت  از پیشنهاد سفیر اتریش در تهران مبنی بر توسعه همکاری‌های فیمابین در زمینه علمی، دانشگاهی و آموزش شغلی تصریح کرد: مسائل مذکور از جایگاه ویژه‌ای در دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران برخوردار می‌باشد. در خصوص مسئله آموزش شغلی که مورد حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی می باشد،  دانشگاهی فنی و حرفه ای در ایران وجود دارد که تقریباً ١٨٢ واحد زیر مجموعه این دانشگاه است.

ولف دیتریش هایم سفیر اتریش در تهران نیز در این دیدار   با اشاره به مناسبات رو به رشد دو کشور گفت: اتریش و ایران دارای سابقه همکاری مثبتی هستند که می‌توان با تکیه بر این پیشینه و استفاده از ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی موجود سطح همکاری‌ها را بیش از پیش تقویت نماییم.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات رفع تحریم‌های کشورمان در وین افزود: امیدواریم هرچه سریعتر این گفتگوها به سرانجام برسد. این رخداد می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های موجود میان دو کشور بویژه در زمینه تأمین مالی و اقتصادی جهت صادرات و سرمایه گذاری، در همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و اتریش پویایی ایجاد نماید.

ولف دیتریش هایم در پایان این دیدار توسعه روابط در زمینه آموزش شغلی میان دو کشور را مهم برشمرد و گفت: افزایش سطح همکاری‌ها در زمینه آموزش شغلی یکی از موضوعات مهم دولت و پارلمان اتریش می‌باشد. امیدوارم بتوانیم در این حوزه روابط را گسترش دهیم.

کد خبر 1210376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha