بیش از ۴۵ میلیارد تومان زکات در استان زنجان جمع آوری شده است

به گفته صالحی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان زکات واجب، مستحب، فطریه، کفاره ورد مظالم جمع آوری شده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از روند ساماندهی وجمع آوری زکات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 45 میلیارد و 374 میلیون تومان زکات واجب، مستحب، فطریه، کفاره ورد مظالم جمع آوری شده است .

 

روح اله صالحی افزود: زکات به عنوان یک واجب دینی باعث طهارت وتزکیه مال می شود و با تزکیه مال طهارت روح نیز محقق خواهد شد و با ترویج، فرهنگ سازی ونهادینه شدن این واجب الهی برکات آن در زندگی عموم مردم جاری می شود.

 

دبیر شورای زکات استان زنجان با تأکید بر ضرورت توجه به اولویت هزینه کرد زکات برای امور معیشت، درمان، جهیزیه و مسکن نیازمندان، ادامه داد: بر اساس آمار های موجود 97 درصد زکات جمع آوری شده در امور نیازمندان و 3 درصد نیز در پروژه های عام المنفعه در  همان محلی که زکات جمع آوری شده هزینه شده است.

 

صالحی با بیان اینکه مردم مومن و معتقد استان زنجان جزء استانهای برتر کشور در پرداخت زکات هستند، افزود: استان زنجان همواره در حوزه ساماندهی وجمع آوری زکات جزو استانهای پیشرو بوده، که نشان ازایمان، اعتقادات وباورهای عمیق دینی مردم پایتخت شور وشعور حسینی به انجام فرائض دینی می باشد.

کد خبر 1210437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha