شاخص های اخلاق مدارانه فکری، اعتقادی شهیدان رجایی و باهنر در ایجرود بازخوانی شد

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود با همکاری کانون پرورش فکری نوجوانان در هفته دولت اقدام به بازخوانی شاخص های اخلاق مدارانه فکری، اعتقادی و رفتاری شهیدان والامقام رجایی و باهنر برای نوجوانان شهر زرین آباد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای استمرار، حفظ بنیان ها و دیدگاه های اساسی و حرکت در مسیر دستیابی به آرمان ها و اهداف بلند خود نیازمند پرورش ذهن و اندیشه کودکان و نوجوانان و آینده سازان این مرز و بوم است.

 

احسان پیشکاری شهید رجایی و باهنر را نماینده دولتمردانی دانست که بیش از هر چیز با هویت انقلابی جمهوری اسلامی تطابق داشتند، تا جایی که در جملات گوهربار امام (ره) و مقام معظم رهبری به منزله الگوی ارزشمند مطرح شده‌اند.

 

این مقام مسئول افزود ویژگی های اعتقادی و شخصیتی و سیاسی این دو چهره انقلاب در معرض غفلت بوده و برای نسل جوان تازه انقلاب ناشناخته می باشد. پیشکاری هدف از این بازخوانی را غبارروبی از شاخص‌های اخلاق مدارانه این دو شخصیت عنوان نمود و گفت: مهمترین وظیفه مدیران دستگاه های فرهنگی در شرایط کنونی تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان است.

 

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری شهرستان به تشریح شیوه های اخلاقی و کاری این دو بزرگوار در دوران کوتاه مسئولیتشان پرداخت. نظری انقلابی بودن، ولایت پذیری، روحیه خدمت‌گزاری، ساده زیستی، مدیریت جهادی، مردمی بودن، اخلاص، مبارز بودن، نهراسیدن از مشکلات، شناخت راه و تعهد در عین تخصص، روشن‌بینی و مقاومت را از جمله ویژگی‌های شاخص شخصیتی و اعتقادی این دو دولتمرد و در عین حال نسخه نهایی مسئولین جهت برون رفت کشور از شرایط خاص کنونی و پیشبرد اهداف نظام عنوان نمود.

 

سپس یکی از نوجوانان شهر زرین آباد به طور خلاصه شرح حالی از زندگی این دو بزرگوار از زمان کودکی که گرمی و سردی روزگار را چشیده و فقر و محرومیت را حس کرده‌اند مطالبی را بیان نمود و گفت: این دو شهید پا به پای انقلاب از سال ۴۲ در مبارزات علیه رژیم شاه تا شکنجه ها و زندانی شدن در زندانهای رژیم پهلوی را تجربه و تحمل نموده و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مدت زمان کوتاه مسئولیت ریاست جمهوری و نخست وزیری را بر عهده داشته و سرانجام در سال ۶۰ مظلومانه به دست منافقان کوردل در انفجار دفتر نخست وزیری به شهادت رسیده و برای همیشه نام و یاد و خاطره این دو اَبَر مرد به عنوان الگوی اخلاق و خدمت در صفحه درخشان تاریخ انقلاب جاودانه خواهد ماند.

کد خبر 1210438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha