فعالیت ۱۷۳ مرکز نیکوکاری در استان قزوین

ظاهری گفت: در استان قزوین ۱۷۳ مرکز نیکوکاری با کمیته امداد همکاری دارند که خیرات و برکات بسیاری داشته و با این اقدام کار به مردم واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ناصر ظاهری» در همایش امدادگران جهادی و هسته های جهادی که امروز (دوشنبه ۷ شهریور) در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد، بیان کرد: هدف این همایش تبیین و تشریح کار قرارگاه حاج عبدالله والی است و اینکه در ادامه به چه شکل هسته های جهادی باید کار خود را داشته باشند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از راهبردهای کمیته امداد ترویج فرهنگ انفاق، ایثار و نیکوکاری است و هدف اصلی از تشکیل گروه ها و هسته های جهادی این است فرهنگ احسان، نیکوکاری و رسیدگی به کار محرومان به ویژه در قشر جوان و آینده ساز را نهادینه کنیم.

 

وی عنوان کرد: کمیته امداد در سال های اخیر ظرفیت های بیرونی خوبی را ایجاد کرده از جمله مراکز نیکوکاری که عملکرد خوبی را دارند و در استان قزوین ۱۷۳ مرکز نیکوکاری با کمیته امداد همکاری دارند که خیرات و برکات بسیاری داشته و با این اقدام کار به مردم واگذار شده و کار مردمی برآمده از اعتقادات است و از همین رو است که به ثمر می نشیند.

 

ظاهری اعلام کرد: در پنج ماهه سال جاری در سرفصل های اطعام مهدوی، بهداشت و درمان، اشتغال و غیره  ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خدمات گروه های جهادی بوده است و با تشکیل گروه های جهادی این رقم ها افزایش می یابد.

 

وی خاطر نشان کرد: ساختمانی در کوهین به قرارگاه حاج عبدالله والی اختصاص داده شده و این ساختمان مقرر است محل استقرار گروه های جهادی باشد و در این محل مرکز نیکوکاری هم با رویکرد جهادی تشکیل می شود تا هم افزایی ها رخ دهد.

 

در ادامه مدیر قرارگاه جهادی بسیج سازندگی استان قزوین اظهار کرد: جهادی که امام حسین (ع) داشتند، ان شاالله سرلوحه کار گروه های جهادی باشد.

 

«بحرانی» افزود: جریان جهادی در کشور و استان لبیک به فرمان رهبری داده و گفتمان جهادی را عمومی تر کردند و گروه های جهادی دست به دست هم دادند تا به ولی نعمتان انقلاب در مناطق مستعد خدمت، خدماتی را ارائه دهند.

 

وی تأکید کرد: بارها رهبری تأکید داشتند کار جهادی، خودسازی است و ان شاالله گروه های جهادی از این فضا و آثار و برکات کار جهادی، نهایت بهره را ببرند.

 

مدیر قرارگاه جهادی بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: همه دستگاه ها باید پشتیبان و کمک حال گروه های جهادی باشند زیرا این حرکت از دل مردم برگرفته شده است و امروز گروه های جهادی تخصصی شده اند و حتی کارمندان، مداحان و پزشکان و اقشار مختلف گروه های جهادی تشکیل دادند.  

 

وی افزود: کمیته امداد امروز یکی از نهادهای پشتیبان گروه های جهادی است که از اول انقلاب پای کار بوده و امروز هم همینطور و این امر جای تشکر دارد.

 

بحرانی خاطر نشان کرد: امروز برای گروه های جهادی بار محتوایی و حقوقی تعریف شده است و ما آماده هستیم گروه های جهادی آمده و سازماندهی شده و کمک کنیم این گروه های خودجوش در دستگاه اجرایی، ضمانت حقوقی داشته و کارشان را پیش ببرند و این بستر برای گروه های جهادی فراهم است.

 

کد خبر 1210443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha