تقاضای مردم نهبندان اجرای کامل طرح توسعه است/ لزوم فعال شدن بازارچه مرزی

حجت الاسلام خزاعی با تأکید بر اینکه تقاضای مردم نهبندان اجرای کامل طرح توسعه این شهرستان مرزی است، گفت: باید موضوع آبخیزداری و فعال شدن بازارچه مرزی در نهبندان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «عباسعلی خزاعی» صبح امروز (7شهریور) در مراسم گرامیداشت روز نهبندان با اشاره به اینکه سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به نهبندان 7 شهریور است، اظهار کرد: این روز را یوم الله می نامیم، چراکه سفر بسیار معنوی و با برکتی را شاهد بودیم.

 

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه این روز تاثیر بسیاری در سرنوشت نهبندان داشت، گفت: تا قبل از حضور مقام معظم رهبری رهبری، نهبندان ناشناخته بود؛ اما این سفر باعث شناخته شدن این شهرستان در دنیا شد.

 

وی با بیان اینکه رهبری اهمیت زیادی به نهبندان دادند و فرمودند من با آمدن خود به نهبندان میخواهم توجه مسئولان رده بالای استانی و کشوری را به این خطه جلب نماییم، گفت: این جمله باعث شد تا هر مسئول کشوری و استانی به این خطه آمد، در برابر این جمله تعظیم کرد و برکاتی را برای این شهرستان داشت.


حجت الاسلام خزاعی با اشاره به اینکه استاندار خراسان جنوبی در دولت سیزدهم طی یکسال گذشته چندین مرتبه به نهبندان سفر کردند، اظهار داشت: سیمای نهبندان بعد سفر با قبل سفر بسیار متفاوت است هرچند که باید کارهای بیشتری صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه رهبری در زمان تبعید در دوران ستم شاهی، از شهر نهبندان گذشتند و با مردم نهبندان آشنایی داشتند به ویژه شهید آتشدست که شاگرد رهبری بودند و این یک افتخار برای شهرستان است، افزود: در جهت گرامیداشت این سفر تاریخی، امروز در شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز نهبندان تصویب شد و از آن زمان برنامه های محوری برگزار می شود تا گرامیداشته شود.

 

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه امید است بعد از سفر امروز استاندار به نهبندان، شورای اداری استان ویژه نهبندان تشکیل شود و مسائل نهبندان بررسی شود، گفت: طرح توسعه نهبندان در سال 81 تصویب شده و در 10 سال اول اعتبارات چند ساله ای هم برای آن آمده است اما کامل اجرا نشده است.

 

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به اینکه تقاضای مردم نهبندان اجرای کامل طرح توسعه است، افزود: حدود 30 کیلومتر جاده نهبندان به شوسف از سال 89 آغاز شده و هنوز تمام نشده است، این پروژه قرار بود دو ساله تمام شود، اما نشده است، تقاضا داریم که جاده به صورت امانی به دستگاه‌هایی که توان دارند قرار بگیرد تا سریعتر و بدون تشریفات کار انجام شود.

 

وی با بیان اینکه باید موضوع آبخیزداری در نهبندان مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: یکی از مشکلات نهبندان موضوع آب است، هم اکنون نیاز مبرم به مخزن هزار مترمکعبی در شوسف، خوان‌شرف و نهبندان داریم.

 

امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه بازارچه مرزی نهبندان باید فعال شود، افزود: زیرساخت‌های رادیو و تلویزیون و مخابراتی در برخی روستاها هنوز مشکل دارد.

 

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به بحث جوانی جمعیت و خانواده شده است، افزود: اینکه دولت اهتمام دارد که مسکن مهر ویلایی اجرا شود تصمیم قابل تقدیری است که تشکر می کنیم و از استاندار می‌خواهیم که سلام و تشکر مردم نهبندان از این عنایت ویژه را به رئیس جمهور برساند.

 

وی با بیان اینکه دولت در جهت تحکیم و ارتقاء خانواده در سیاست فرزندآوری مشوق هایی را قرار داده است که شهرستان نهبندان باید مورد اهتمام ویژه استاندار قرار بگیرد، عنوان کرد: نرخ جمعیت نهبندان بالا اعلام شده است زیرا از استان مجاور هم زادو ولد در نهبندان انجام شده است و پیشنهاد می شود که سیاست از روی شهرستان به خانواده برود.

 

 

کد خبر 1210451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha