۴ تا ۶ میلیون نفر مخاطب فعالیت های قرآنی در کشور وجود دارد

معاف گفت: بر اساس برآوردهای دقیق وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی حدود ۴ تا ۶ میلیون نفر مخاطب فعالیت های قرآنی در کشور وجود دارد که ۹۰ درصد مخاطبان قرآنی کشور بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «علیرضا معاف » معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوشنبه هفتم شهریور  در نشست خبری هم اندیشی بانوان قرآنی کشور گفت: امروز روز مهمی برای تشکیلات فراگیر فرهنگی، هنری و قرآنی بانوان کشور است، این روز به یادگار خواهد ماند و نقطه عطفی در فعالیت های قرآنی بانوان کشور محسوب می شود.

وی اظهار کرد: ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ موسسه قرآنی،  هزاران مسجد و هیت و دهها هزار پایگاه بسیج در کشور فعالیت های دینی، ارزشی و قرآنی انجام می دهند.

معاف در ادامه افزود: در موسسات قرآنی  بر اساس برآوردهای دقیق وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی حدود ۴ تا ۶ میلیون نفر مخاطب فعالیت های قرآنی در کشور وجود دارد که ۹۰ درصد مخاطبان قرآنی کشور بانوان هستند  که این آمار و ارقام بسیار مهم است.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد تصریح کرد: از سال ۱۳۸۴ که  مسولیت حوزه قرآنی را بر عهده گرفتم تقربیا از همه موسسات قرانی بزرگ در شهر ها و روستاها بازدید کردم نوعا مخاطب این موسسات متعلمان، مربیان، اساتید ، بانوان و دختران هستند لذا در این عرصه مدیریت کار با خود بانوان خواهد بود.

معاف گفت: پیشنهاد دکتر اسماعیلی این است که این تشکیلات بزرگ فراگیر که فعلا مجمع بانوان فعالان قرانی کشور نامیده می شود به مجمع جهانی کوثر تغییر نام پیدا کند تا از باقیات و صالحات دوره مدیریت آقای دکتر در وزارت ارشاد به یادگار بماند. لذا این مجمع با مدیریت و تدبیر بانوان بزرگوار اداره خواهد شد.

وی اظهار کرد: این جلسه مقدمه ای ایست بر نشست ملی که در مهر ماه با حضور بانوان بزرگوار از سطح کشور برگزار خواهد شد و این تشکیلات فراگیر مردمی با مدیریت اساتید و خانم ها و با همکاری بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و با مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل خواهد گرفت.

کد خبر 1210457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha