برگزاری جلسات تلاوت و تفسیر قرآن کریم در شهر مریوان

به مناسبت ماه محرم الحرام و به همت کانون فرهنگی تبلیغی تلین القلوب المصطفی شهرستان مریوان جلسات تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان پیش از ظهر دوشنبه هفتم شهریور ماه در حاشیه برگزاری جلسات قرآنی شهرستان مریوان، از برگزاری جلسات تلاوت و تفسیر قرآن کریم بە مناسبت ماه محرم الحرام و به همت کانون فرهنگی تبلیغی تلین القلوب المصطفی شهرستان مریوان خبر داد.

 

مرادی گفت: این جلسات با سخنرانی ماموستا علی سبحانی از روحانیون و مفسرین برجسته و عضو شورای افتاء شهرستان مریوان و با محوریت جایگاه ماه محرم از دیدگاه اهل سنت و حب اهل سنت نسبت به حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و اهل بیت(ع) در حال برگزاری است.

 

حجت‌‍الاسلام حسن ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان نیز در این مراسم قرآنی اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) بیداری گروه‌های بسیاری را در پی داشت و بلافاصله پس از شهادت او حرکت‌های انقلابی و اعتراضی آغاز شد و تا سالیان دراز نیز ادامه یافت.

 

وی درباره فضایل اخلاقی حضرت امام حسین(ع) گفت: امام با مسکینان می‌نشست، دعوت آنان را می‌پذیرفت و با آنان غذا می‌خورد و آنان را به خانه خود دعوت می‌کرد و آنچه در منزل داشت از ایشان دریغ نمی‌کرد.

 

در این جلسات قاریان ممتاز شهرستان، ماموستا محمد غفاری، ملا ابوبکر رحمانی، ملا رئوف آشنا، ملا مسعود فتاحی به تلاوت قرآن کریم می پردازند.

کد خبر 1210489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha