حضور کاسبان و بازاریان در رزمایش کسبه حسینی «عاشقان ثارالله (ع)» نمونه انفاق است

جاهدی گفت: بر اهل انفاق بودن در قرآن کریم تاکید ویژه شده است و در ایران اسلامی ما شاهد وجود مستمر روحیه انقاق و از خودگذشتگی هستیم و کاسبان و بازاریان با حضور در رزمایش کسبه حسینی «عاشقان ثارالله (ع)» این انفاق را به تصویر کشیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امیر جاهدی»، امروز (دوشنبه ۷ شهریور) در کسبه حسینی «عاشقان ثارالله (ع)» گفت: اصناف در پیروزی انقلاب و تثبیت انقلاب اقدامات مهمی کردند و در سنگر جهاد اقتصادی همواره میدان دار بوده اند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در بسیج اقشار با گرامیداشت شهدای اصناف افزود: کسب حلال در دین مبین اسلام جایگاه رفیعی دارد و به همین دلیل اسلام، کاسب را حبیب خدا می داند.

وی اضافه کرد: بر اهل انفاق بودن در قرآن کریم تاکید ویژه شده است و در ایران اسلامی ما شاهد وجود مستمر روحیه انقاق و از خودگذشتگی هستیم و کاسبان و بازاریان با حضور در رزمایش کسبه حسینی «عاشقان ثارالله (ع)» این انفاق را به تصویر کشیده اند.

جاهد تاکید کرد: اجرای «نذر نفس» در نخستین مرحله از رزمایش «عاشقان ثارالله (ع)» در بحران کرونا و تامین دستگاه های اکسیژن برای بیماران کرونا و نیازمندان اقدام موثری بود که در جهان نظیر ندارد و افتخار ثبت شده ای برای اصناف و بازاریان ماست.

وی با اشاره به واژه «برکت» در نزد کسبه گفت: باید واژه «برکت» را در میان کسبه و بازار احیا کنیم و باید بدانیم برکت به مشتری که مراجعه می کند محدود نمی شود بلکه شرکت در امور خیر، انجام امر به معروف و نهی از منکر، مورد اعتماد مردم بودن و ... مصداق برکت است.

 

 

کد خبر 1210524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha