همکاری مساجد و هیئات برای ایجاد و تقویت وحدت بین زائران اربعین

حجت‌الاسلام والمسلمین شبری گفت: دفتر آیت‌الله مدرسی در تهران با همکاری مسجدی‌ها و هیئتی‌ها موکبی را در کربلای معلی برپا می‌کند؛ رویکرد فعالیت‌ها و خدمات این موکب ایجاد و تقویت وحدت بین زائران از کشورهای مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم شبری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه دفتر نمایندگی آیت الله مدرسی در تهران، امسال نیز ویژه برنامه ای برای تسهیل حضور مردم محلات امامزاده یحیی (ع)، مولوی و آهنگ برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی دارد، اظهار کرد: این دفتر علاوه بر هماهنگی با دستگاه های مربوطه، جلساتی با ائمه جماعات برخی از مساجد و سه هیئت بزرگ در این محلات داشته است.

 

مسئول دفتر نمایندگی آیت الله مدرسی در تهران افزود: مساجد صاحب الامر (عج)، امامزاده یحیی (ع)، امام زمان (عج)، حضرت زینب (س)، خاتم الانبیا (ص) و ادیب و حسینیه بزرگ انصارالحسین (ع) و زینبیه با همکاری هم و با مدیریت دفتر آیت الله مدرسی موکبی را برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در کربلای معلی مستقر می کنند.

 

شبری گفت: حدود ۱۰۰ نفر از این مساجد و هیئت ها با همراهی سه تن از روحانیون و دو تن از خادمان دفتر آیت الله مدرسی در تهران، به مدت ۱۲ روز در این موکب در زمینه های فرهنگی، رفاهی و عقیدتی به زائران خدمت رسانی می کنند.

 

وی اضافه کرد: قرار است پزشکانی که به صورت جهادی با این مساجد همکاری دارند، در این ۱۲ روز به زائران حسینی خدمات رایگان پزشکی ارائه کنند. همچنین شربت و آب و غذای گرم و سرد در طول شبانه روز در این موکب میان زائران توزیع می شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی آیت الله مدرسی در تهران تاکید کرد: همه اقدامات لازم برای حضور به موقع اعضای فعال این موکب در کشور عراق انجام شده است و این افراد همراه با وسایل و تجهیزات مورد نیاز در زمان مقرر به زائران در مسیر پیاده روی اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: برپایی این موکب یکی از نمادهای همکاری مشترک میان مردم ایران و عراق و همسو با شعار وحدت اسلامی مدنظر نظام جمهوری اسلامی است موضوعی که در سطحی بسیار وسیع تر در ایام اربعین و میان مردم کشورهای مختلف اسلامی نمایان می شود.

کد خبر 1210534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha