مردم و رسانه ها بدانند، تذکرات شورای شهر جدی گرفته نشده است

حسامی گفت:مردم عزیز و رسانه ها بدانند که ما بارها و بارها در جلسات و نشست های مختلف هم تذکر داده ایم و هم تأکید کرده ایم، اما این تذکرات شورای اسلامی شهر جدی گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین حسامی» در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه مشهد مقدس با قریب به ۴ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۳۰ میلیون زائر سالیانه می بایست، مهد خدمت در نظام اسلامی معرفی شود و به آن توجه ویژه ای شود، گفت:تحقق آرمانشهر و جهانشهر برکت و کرامت، مستلزم سیاست گذاری کلان، راهبردی، مدبرانه و انقلابی، فسادستیزانه، خالصانه و تحول گرایانه با نظام های مدیریتی یکپارچه، علمی، مبتنی بر فرآیندهای شفاف و بهینه است.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد افزود: برای تحقق این مهم در سال اول شورای اسلامی شهر، به همت همکاران ارجمندم تلاش کردیم تا، در راستای دو رکن اساسی سیاست گذاری و نظارت، اقداماتی بزرگ، نظیر سیاست های دوره ششم، طرح‌های گسترده و مؤثر، بهبود مستمر در نظام سیاست گذاری، خصوصا تأکید بر درآمدهای پایدار و اصلاح الگوی مصرف، صورت گیرد.

 

وی افزود:همچنین طرح هایی از قبیل اقتصاد رویداد محور؛ رویداد بین المللی مشهد مقدس، یکپارچه سازی و تجاری سازی ظرفیت‌های فناوری اطلاعات، مولدسازی دارایی‌ها و زمین به عنوان اصلی ترین دارایی شهرداری و بررسی و تصویب بودجه و اصلاح آن در زمان و موعد مقرر و پیش بینی فرصت های اقتصادی، سرمایه گذاری و درآمدی برای شهرداری در قالب بودجه و تباصر آن، شکل گیرد.

 

حسامی گفت:برخی از مصوبات شورای اسلامی شهر، توسط همکاران معزز و خدوم شهرداری اجرایی شده که جای تشکر دارد و ان شاالله این خدمات مورد رضای خداوند متعال و ولی نعمتمان حضرت رضا (علیه السلام) قرار گیردو بخش قابل توجهی از مصوبات نیز، مستلزم تمرکز و توجه ویژه شهردار محترم است.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت:بارها و بارها در فضاهای مختلف و از تریبون‌های مختلف از شهردار محترم تقدیر و تشکر کرده‌ایم؛ لیکن حالا که این فرصت به شهردار جوان مشهد مقدس داده شده، از باب نظارت و به نمایندگی از مردم شریف، انتظار عملکردی بهتر از سال گذشته را داریم که به برخی از موارد آن، اشاره خواهم کرد؛ تا قطار خدمت دوره ششم مدیریت شهری، بهتر و سریع تر روی ریل خود حرکت کند.

 

وی ادامه داد:لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ و لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، با تلاش شبانه روزی هیئت رئیسه محترم، اعضاء محترم، کمیسیون‌ها، دبیران و کارشناسان متخصص و حرفه ای شورای اسلامی شهر؛ در مهلت مقرر به تصویب رسید، لیکن بازگشایی اعتبارات و تبادل موافقت‌نامه‌ها و فرآیند اجرای بودجه؛ برون سپاری و انعقاد قراردادها، با تأخیر قابل توجهی مواجه است، ۶ ماه از سال در حال گذر است و (تبصره ۴ اصلاح) نسبت اعتبارات تخصیص یافته به سرجمع اعتبارات در سال جاری کمتر از ۲۰ درصد است و از طرفی فصل سرما در پیش‌رو است.

 

حسامی با تاکید بر اینکه مردم عزیز و رسانه ها بدانند که ما بارها و بارها در جلسات و نشست های مختلف هم تذکر داده ایم و هم تأکید کرده ایم اما این تذکرات شورای اسلامی شهر جدی گرفته نشده است، اظهارداشت:تبصره ۱ اصلاح بودجه ۱۴۰۰ مهلت شش ماهه برای ارائه برنامه جامع درآمدی، با رویکرد درآمدهای پایدار شهری، برای شهرداری مقرر کرده و مؤکدأ در تبصره ۱۳ بودجه سال ۱۴۰۱، این فرصت تمدید شده؛ لیکن هنوز این لایحه به شورا ارائه نشده است.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد ادامه داد: با وجود محدودیت‌های درآمدی، خصوصا قوانین اخیر، بحران‌های بسیاری را برای شهرداری رقم خواهد زد که اگر لوایح مذکور در موعد مقرر با رویکرد مدبرانه ارائه می‌شد، تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کرد.

 

وی با بیان اینکه به عنوان یک نماینده و خادم مردم، بر حوزه اجرایی مدیریت شهری، نظارت خواهیم کرد.ما شهردار مشهد را انتخاب کردیم؛ بنابراین خودمان نیز مطالبه خواهیم کرد، اظهارداشت:بارها و بارها خواهش کردیم، پیگیری کردیم و توصیه کردیم؛ اما هنوز خبری از برنامه ۴ ساله شهرداری نیست. آقای شهردارا یک سال از ۴ سال گذشت، ۴ ماه گذشته و هنوز لایحه تفریغ بودجه شهرداری، به شورا ارائه نشده. چقدر پیگیری کنیم.

 

حسامی تاکید کرد:اینها ضعف‌های نظام برنامه‌ریزی شهرداری و در راس آن معاونی است که چندین بار استعفا داده و قطعا بی‌انگیزه است و شاید حق دارد با چند بار استعفا بی انگیزه باشد، تکریم و تشویق سرمایه‌های انسانی شهرداری خوب و مورد تأکید ما است.

 

رئیس کمیسون اقتصادی شورای شهر مشهد افزود:اما در جای خود، عادلانه، منصفانه و شفاف. چند ده میلیارد تومان پاداش در یک سال، آن هم صرفا به برخی افراد که تناسبی با پروژه‌های اجرا شده ندارد و آن هم در زمانی که پیمانکاران مطالباتشان بر زمین مانده و یا سرویس و ناهار و اضافه کار کارکنان خدوم شهرداری، محدود شده است.

 

وی گفت: یک سال و اندی از دوره ششم مدیریت شهری گذشت و از دست‌اندرکاران پروژه انتقال پادگان سپاسگزاریم، اما خبری از پروژه‌های شاخص و ویژه دیگری نیست، وقت شهرداری صرف ناهماهنگی و حضور مؤثر برخی بانیان وضع موجود است.

 

حسامی خطاب به شهردار، افزود: آقای شهردار، در این مدت جذب چند سرمایه گذار و پروژه های سرمایه‌گذاری جدید به نتیجه رسیده است، جهان شهر مشهد مستلزم فرش قرمز برای سرمایه گذاری و مشارکت دلباختگان حضرت رضا(ع)است.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد بیان کرد:حوزه اقتصادی شهرداری هنوز بر مدار روش های سنتی و فقر سرمایه گذاری است، تمام کار حوزه اقتصادی شده زمین فروشی، اخذ وام و اوراق فروشی، در حال حاضر ۳ حوزه معاونت اقتصادی به یک فرد با حفظ سمت سپرده شده است، آیا تا این حد دست شما از مدیران متخصص، خوشفکر، توانمند و جوانا خالی است.

کد خبر 1210576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha