کلنگ احداث مدرسه ۱۸ کلاسه در سقز بر زمین زده شد

در پنجمین روز از هفته دولت و با حضور معاون عمرانی استانداری کردستان، کلنگ احداث مدرسه ۱۸ کلاسه خیابان سعدی واقع در دبستان «سپیده» کنونی سقز بر زمین زده شد و مدرسه دو کلاسه روستاهای دره پنبه دان و کوچک سفلی از توابع این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش خبرگزاری شبستان درکردستان؛ آیین کلنگ زنی ساخت مدرسه ۱۸ کلاسه در خیابان سعدی سقز و همزمان افتتاح مدارس روستاهای «دره پنبه دان و کوچک سفلی» با حضور کیومرث حبیبی، معاون عمرانی استاندار کردستان، برگزار شد.

 

ماجد احمدی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کردستان  ظهر دوشنبه هفتم شهریور ماه در این آیین، اظهار داشت: برای ساخت مدرسه ۱۸ کلاسه ۱۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی هزینه خواهد شد.

 

وی افزود: همچنین برای احداث دو مدرسه دو کلاسه روستاهای دره پنبه دان و کوچک سفلی، ۲۷ میلیارد ریال از محل مشارکت خیرین و اعتبار ملی، هزینه صرف شده است.

 

 سرپرست آموزش و پرورش شهرستان سقز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این مدرسه ۱۸ کلاسه در محل قبلی دبستان سپیده که مدتها بود به صورت مدرسه تخریبی تعریف شده بود، احداث خواهد شد، افزود: این مدرسه از محل اعتبارات ملی اداره کل نوسازی مدارس استان در سه طبقه آموزشی به متراژ ۲۵۵۰ متر مربع و متراژ تقریبی بیش از ۸۰۰ متر مربع برای هر طبقه، بخش بزرگی از کمبود فضای آموزشی این قسمت از شهر را جبران خواهد کرد.

 

 حسین صیدمراد تصریح کرد: با عنایت به دغدغه بسیاری که در رابطه با فضاهای آموزشی مستعمل و آسیب پذیر که در شهرستان سقز بیش از بسیاری از شهرستان های استان وجود دارد، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نوسازی و تخصیص اعتبار بیشتر برای مدارس دیگر باشیم.

کد خبر 1210583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha