مردم پیشتاز در کمک به توسعه امامزادگان مازندران/ ۷۱امامزاده واجب العظیم مجری طرح های قرآنی هستند

حجت الاسلام حیدری جناسمی به دغدغه استاندار مازندران برای تکمیل پروژه های عمرانی امامزاده عباس (ع)ساری اشاره کرد و گفت:بخش اعظمی از پروژه توسعه شبستان امامزاده عباس (ع) با همراهی خیرین و مردم فهمیم آزادگله به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» امروز (۷شهریور )در محفل انس با قرآن کریم ویژه گرامیداشت هفته دولت که به میزبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مازندران در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، ضمن تحسین عملکرد دولت سیزدهم در استان علوی تبار مازندران اظهار کرد: این خطه از شمال کشور یک هزار و ۳۶۱ امامزاده، حدود ۱۵ هزار موقوفه و ۲۱۵ هزار رقبه دارد. 

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران به فعالیت چشمگیر آستان مقدس امامزادگان استان در حوزه تربیت قاری و حافظ قرآن کریم اشاره و بیان کرد: در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران حدود 320 چهره قرآنی شامل 170 نفر از برادران و 150 نفر از خواهران شرکت کردند. 

 

وی با بیان اینکه در ۷۱ امام‌زاده شاخص استان برنامه‌های قرآنی به اجرا درمی‌آید،  افزود: امروز در آستانه اربعین حسینی مراسم تجلیل از نخبگان قرآنی استان که در این دوره از مسابقات خوش درخشیدند با حضور استاندار مازندران برگزار می شود. 

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی به دغدغه استاندار مازندران برای تکمیل پروژه های عمرانی امامزاده عباس علیه السلام ساری اشاره کرد و گفت: امروز همزمان با هفته دولت بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری را شاهدیم. 

 

وی یادآورشد: پروژه توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری که سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شده بود، فاز نخست آن پس از ۱۱ سال به بهره‌برداری رسید.

 

حجت الاسلام حیدری اضافه کرد: فاز نخست شبستان امامزاده عباس(ع) ساری دارای هزار و ۶۰۰ مترمربع مساحت است که برای ساخت آن طی این چند سال اخیر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات اداره‌کل اوقاف مازندران هزینه شد.

 

وی با بیان اینکه تلاش شد به یاد شهیدان رجایی و باهنر محفل انس با قرآن در حاشیه بهره برداری از طرح توسعه شبستان این امامزاده واجب العظیم با حضور کارکنان دولت برپا شود، یادآورشد: مازندران قاریان متعددی در تراز ملی و بین المللی دارد که باید از طرفیت این قرا ارزشمند در برنامه های مختلف بهره گرفته شود. 

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی به عمر ۲۸روزه دولت شهید رجایی اشاره کرد و افزود: شهید رجایی در فرصت اندک دولت خود توانست ایده ها و سیاست های ارزشمندی را برای دولت های آینده به یادگار بگذارد.

 

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مازندران ۱۲۷پروژه امامزاده ها را در دست اجرادارد، گفت: بخش اعظمی از پروژه توسعه شبستان امامزاده عباس علیه السلام ساری با همراهی خیرین و مردم فهمیم آزادگله به بهره برداری رسید. 

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه با این وضعیت اقتصادی و معیشتی نابسامان مردم دلداده به اهل بیت (ع) استان درجهت تکمیل پروژه های اوقاف استان پیشقدم و پیشتاز هستند و اوقاف در کنار مردم پروژه ها را مدیریت می کند، اضافه کرد: بیش از ۱۰۰پروژه موقوفه های استان نیز در دست اجراست. 

 

وی به نامهربانی هایی که در فضامجازی نثار اوقاف و امورخیریه می شود اشاره و بیان کرد: معتقدم اوقاف به درستی در مسیر ماموریت های مرتبط با حوزه وقف و اجرای امینانه واقفین قرار دارد و می طلبد از ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ وقف با هدف رفع مشکلات جامعه به شکل شایسته بهره برداری شود.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه الگوی دولتی ها شهید رجایی است، گفت: در عصر حاضر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم نیز به صورت انقلابی و جهادی در میدان عمل حضور دارند و بدون بوق و کرنا درصدد رفع محرومیت از چهره مناطق مختلف ایران اسلامی است و باید تفکر و سیره جهادی رئیس دولت الگوی مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی و ادارات باشد.

کد خبر 1210617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha