پتروشیمی در اشتغالزایی شهرستان گچساران نقش مهمی دارد

وحیدی با اشاره به اینکه پتروشیمی در اشتغالزایی شهرستان گچساران نقش مهمی دارد؛ گفت: با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران ۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، وزیر کشور در بازدید از پتروشیمی گچساران، با اشاره به اینکه پتروشیمی در اشتغالزایی شهرستان گچساران نقش مهمی دارد؛ گفت: با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران ۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

 

«احمد وحیدی» تصریح کرد: آورده اولیه صنعت پتروشیمی گچساران  سالانه ۸۰ میلیون دلار برای استان است؛ و بهره برداری از این طرح بزرگ، نقش مهمی در بهبود رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می کند.

 

وی با بیان اینکه محصول مجتمع پتروشیمی گچساران، یک‌ میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳ (برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود گفت: در اواخر امسال اتیلن اولیه در پتروشیمی گچساران تولید خواهد شد.

 

وحیدی اظهار کرد: پتروشیمی گچساران، دهمین مجموعه تولید اتیلن کشور و زمینه‌ساز ورود صنایع جدیدی در حوزه نفت و گاز به کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

 

وی افزود: این مجتمع، بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است در اواخر امسال با تلاش متولیان امر و دولت سیزدهم شاهد تولید اولیه و آزمایشی اتیلن از پتروشیمی گچساران باشیم.

 

وزیر کشور در پایان ابراز امیدواری کرد: پتروشیمی گچساران در سال ۱۴۰۲ وارد فاز  تولیدات جدید صنعتی در حوزه اتیلن و نفت و گاز شود.

کد خبر 1210632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha