آغاز کلاس‌های حوزوی دوره شبانه در مسجد امام حسین(ع)

کلاس‌های حوزوی دوره شبانه مسجد امام حسین(ع) همزمان با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ حوزه علمیه آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام «سید رضا حسینی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری سال تحصیلی جدید خود را همزمان با سایر مدارس علمیه استان تهران از پنجم شهریور ماه آغاز کرده است، اظهار کرد: امسال با توجه به درخواست برخی از اهالی شهر ری به ویژه از میان دانش آموزان و دانشجویان، دوره شبانه این حوزه در مسجد امام حسینی (ع) راه اندازی شد.

 

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) افزود: این کلاس ها شامل تدریس مباحت اولیه فقه و اصول، ادبیات عرب و آشنایی با احکام شرعی و معارف دین است. همچنین، تاریخ تحلیلی صدر اسلام و جریان شناسی فرقه های مذهبی نیز به عنوان دروس جانبی تدریس می شود.

 

وی اضافه کرد: کلاس های حوزوی دوره شبانه مسجد امام حسین(ع) روزهای شنبه تا سه شنبه از ساعت 16 تا 20 در شبستان و دو مَدرَس حوزه علمیه این مسجد برگزار می شود.

 

حسینی ادامه داد: ۳۰ نفر در این کلاس ها شرکت می کنند و مدرسان این کلاس های حوزوی، طلاب پایه های هشتم تا دهم حوزه علمیه مسجد امام حسین (ع) هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: هیچ نوع مدرک رسمی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران برای کسانی که کلاس های حوزوی این مسجد را با موفقیت به اتمام برسانند، اهدا نمی شود بلکه تنها مدرکی مبنی بر شرکت در این کلاس ها صادر می شود.

 

 

 

کد خبر 1210657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha