هر ماه به طور میانگین ۱۹۰۰ رویداد ورزشی در کشور برگزار می‌شود

سجادی گفت: هر ماه در کشور به طور میانگین یک‌هزار و ۹۰۰ رویداد ورزشی برگزار می‌شود که در مقایسه با گذشته ۱۰ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ظهر دوشنبه هفتم شهریور ماه در بازدید از ورزشگاه 22 گولان سنندج و در جمع خبرنگاران استان کردستان با بیان اینکه سوابق ورزشی استان کردستان بارز و مشخص است، اظهار کرد: کردستان در زمینه ورزش همگانی، کشتی، پهلوانی، رزمی و ورزش‌های توپی و سالنی از ظرفیت های خوبی برخوردار بوده و بیشتر رشته‌های ورزشی در این استان فعال است.

 

 

وی افزود: کردستان دارای 50 هیات ورزشی فعال است که سعی خواهیم کرد در آینده بیشتر به این استان توجه کنیم.

 

 

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: رویکرد مشارکت بخش خصوصی در استان کردستان فعال شده و تعدادی از اماکن ورزشی نیز به همت این بخش فعال شده‌اند.

 

 

وی اضافه کرد: امروز افتتاحیه جام پرچم را در کردستان داشتیم که با مشارکت تعداد قابل توجهی ورزشکار آغاز شد و همچنین بیش از 10 پروژه ورزشی نیز افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

 

 

سجادی افزود: مسابقات جام پرچم در رشته مینی فوتبال (گل کوچیک) از سه هفته پیش در کشور ما آغاز شده که این رشته در سطح دنیا دارای فدراسیون جهانی بوده و مسابقات قاره‌ای آن نیز شکل گرفته است.

 

 

وی با اشاره به بررسی عملکرد استان‌ها طی روزهای آتی در تهران، گفت: بزودی نوبت کردستان است که برنامه یک ساله این استان را مجددا مرور، بررسی و جمع بندی می کنیم تا مشکلات و چالش ها را بررسی کرده و راهکارهایی را برای یک سال آینده این استان داشته باشیم که نقشه راه خواهد بود.

 

 

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: وضعیت استان‌ها را همواره رصد می‌کنیم و رسیدگی به اهداف و شاخص‌ها را دنبال خواهیم کرد.

 

 

وی به برنامه‌های آتی این وزارتخانه پرداخت و عنوان کرد: در ورزش قهرمانی چند اتفاق مهم را در چند سال آینده داریم که برگزاری مسابقات آسیایی و المپیک پاریس از جمله این مسابقات مهم است که در این راستا نیازمند همکاری ادارات کل و هیات‌های استانی هستیم.

 

 

سجادی تاکید کرد: تعامل بین هیات‌ها و ادارات کل ما در استان‌ها می‌تواند موققیت کاروان ایران را رقم بزند.

 

 

وزیر ورزش وجوانان از جمله رویکردهای این وزارت خانه را تقبل میزبانی رویدادهای بین‌المللی عنوان کرد و گفت: در این راستا از استان‌ها و بوِیژه استان کردستان نیز خواسته‌ایم که با توجه به ظرفیت خاص این استان، در آینده میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی را بیش از گذشته داشته باشند.

 

 

سجادی اذعان کرد: هر ماه در کشور به طور میانگین یک‌هزار و 900 رویداد ورزشی برگزار می‌شود که در مقایسه با گذشته 10 برابر شده است.

 

 

وی اعلام کرد: در حال حاضر پنج هزار و 200 پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح کشور وجود دارد که با استفاده از ظرفیت بخش دولتی، خصوصی و مواد قانونی سعی خواهیم کرد هر چه زودتر به اتمام برسند.

 

 

وزیر ورزش و جوانان گفت: میانگین سرانه ورزشی کشور در حال حاضر 75 صدم متر است که باید به دو تا سه متر افزایش پیدا کند.

 

 

وی افزود: تجهیزات استان‌ها فرسوده شده و بودجه آنها کم است که احیای این تجهیزات هزینه بردار و خارج از توان استان‌ها است به همین دلیل باید از منابع موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

 

 

سجادی اضافه کرد: یکی از حُسن‌های استان کردستان، استاندار جوان، مدیرکل ورزشی و کارکنان تلاشگر آن است که براساس بررسی‌های ما به نسبت امکانات و بضاعت خود بیشتر از توان خود هم کار می کنند.

کد خبر 1210680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha