۴ پروژه گازرسانی در آستارا به بهره‌برداری رسید

در ششمین روز از هفته، ۴ پروژه گازرسانی در بندر آستارا افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در ششمین روز از هفته دولت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، مدیرعامل شرکت گاز، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولین محلی و مردم، ۴ پروژه گازرسانی به صورت تجمیعی در روستای مشند این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

 

«جمال نیکویی» در آيین بهره‌برداری از گازرسانی به خوشه بهارستان،اظهارکرد: هفته دولت فرصت مغتنمی برای بیان اقدامات و عملکرد دولت در زمینه توسعه اقتصادی و آبادانی کشور است.

 

مدیر عامل شرکت گاز گیلان افزود: در همین راستا شرکت گاز گیلان به عنوان یک شرکت دولتی در هفته دولت سال جاری با گازرسانی به ۲۳ روستای کوهستانی و صعب‌العبور توانسته است برای رفاه و آبادانی مردم گیلان گام بلندی بردارد.

 

وی تصریح‌کرد: عملکرد شایسته گاز گیلان در زمینه گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور و کوهستانی موجب شده این شرکت از سوی شرکت ملی گاز ایران به عنوان استان معین در امر گازرسانی به شهرستان زابل سیستان و بلوچستان انتخاب شود.

 

نیکویی با بیان‌اینکه امروز پروژه گازرسانی به خوشه بهارستان شامل روستاهای بهارستان، چملر، مشند و دمیراوغلی‌کش به بهره‌برداری رسید، گفت: قبل از گازرسانی به این ۴ روستا بهره‌مندی گاز در شهرستان آستارا  ۹۴/۵ درصد بود که با بهره‌برداری از این خوشه درصد بهره‌مندی از نعمت گاز به ۹۸/۳ درصد رسید.

 

مدیر عامل شرکت گاز گیلان اضافه‌کرد: برای گازرسانی به ۴ روستای خوشه بهارستان ۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

نیکویی با اشاره به اینکه در هفته دولت گازرسانی به ۲۶ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان‌کرد: حجم گاز جایگزین این واحدهای صنعتی ۷ هزار و ۱۶۰ متر مکعب در ساعت است.

 

گفتنی است، آخرین پروژه‌ای که امروز در بندر آستارا به بهره‌برداری رسید یک واحد سردخانه در روستای قره‌سو بود که برای ساخت آن ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

کد خبر 1210682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha