رشد ۳۰۰ درصدی ترانزیت کالا از مرز اینچه‌برون/ ترکمنستان مهم‌ترین شریک تجاری گلستان

حسینی گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۳۶ میلیون دلار کالا به وزن ۱۱ هزارتن از مرز اینچه برون تزانیت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدابراهیم حسینی» امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در ۵ ماهه اول امسال ۸۵ میلیون دلار کالا به وزن ۱۴۴ هزار تن از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد دارد.

 

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: عمده کالاهای صادراتی استان شامل پلی استایرن، پنیر، ید، لوله‌های پروفیل، تخته های نورد، خرما، مفتول، خوراک آبزیان و شیرخشک است.

 

وی بیان کرد: کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان و قزاقستان عمده ترین مقاصد صادراتی استان هستند.

 

حسینی با اشاره به کاهش ۹ درصدی واردات به استان در ۵ ماهه ابتدایی امسال گفت: در این مدت ۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۵ میلیون دلار که عمدتا شامل ماشین آلات خطوط تولید و مواد اولیه و متقال است به استان وارد شده است.

 

وی ادامه داد: ترانزیت استان نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد بیشتر شده است و در این مدت ۳۶ میلیون دلار کالا به وزن ۱۱ هزار تن از استان صادر شد.

 

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در راستای رونق تجارت خارجی و صادرات در استان رخ داده این است که ما در استان هیچ انبار اختصاصی نداشتیم اما اکنون ۶ انبار ایجاد شده و فعال است.

 

 

کد خبر 1210684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha