مدیرکل جدید امور عشایری خراسان جنوبی منصوب شد

طی مراسمی «محمد ابراهیم ابراهیمی» به عنوان مدیرکل جدید امور عشایر خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی عصمتی پور» امروز (7 شهریور) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه خشکسالی در سال های اخیر خسارت های زیادی در حوزه عشایری وارد کرده است، گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت و نظام به این حوزه، تا حدودی توانستیم خسارت ها را جبران کنیم.

 

وی با اشاره به جذب اعتبارات خوب در حوزه عشایری، افزود: در سال 1400 مشکلات زیادی در حوزه آبرسانی سیار و بدهی های این حوزه داشتیم اما تمامی سنوات حوزه عشایری استان به ویژه در حوزه آب را توانستیم تامین کنیم.

 

مدیرکل سابق عشایری خراسان جنوبی ادامه داد: ایجاد سایبان برای دام برای نخستین بار در استان داشتیم که به عنوان الگو در سایر استان ها اجرا شد.

 

عصمتی پور با اشاره به تفاهم نامه های متعدد با دستگاه های اجرایی از جمله هلال احمر گفت: برای آموزش به جوانان عشایر در حوزه کمک های اولیه توانستیم گواهینامه صادر کنیم که به صورت الگو به کل کشور ابلاغ شد.

 

وی گفت: در سفر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی 143 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت که تا کنون 26 میلیارد تومان تخصیص یافته و چهار دستگاه تانکر خریداری و تا یک ماه آینده به حوزه آبرسانی اختصاص می یابد.

 

عصمتی پور ادامه داد: یک‌هزار و 650 دستگاه پنل خورشیدی برای عشایر تامین شد که هزار و 200 دستگاه در اختیار عشایر قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: از 11 هزار پنل خورشیدی توزیعی در سطح کشور، 16 درصد در خراسان جنوبی در حال توزیع است.

 

کد خبر 1210697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha