عدم تأمین زیر ساخت ها مهمترین مشکل سایت پارک علم و فناوری

ناصری با بیان اینکه سایت اصلی پارک علم و فناوری در کیلومتر ۷ جاده بیرجند-زاهدان در حال احداث است، از مهمترین مشکلات این سایت به عدم تأمین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، دکتر «محمد علی ناصری» عصر امروز (۷ شهریور) در حاشیه آیین رونمایی از محصولات دانش بنیان و فناورانه از مهمترین مشکلات سایت اصلی پارک علم و فناوری به آماده نبودن زیر ساخت آب، برق، گاز و تلفن اشاره کرد.

 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی افزود: با توجه به پتانسیل دانشی در بخش فناوری باید دانش تولید شده در دانشگاه ها را توسط نیروی متخصص و متعهد استان به صنعت و در نهایت ثروت تبدیل کرد.

 

وی از نبود زیرساخت به عنوان بزرگترین معضل یاد کرد و گفت: شرکت ها در شرایطی حائز اخذ حمایت پارک علم و فناوری هستند که در ساختمان متعلق پارک مستقر باشند در غیر صورت 110 عنوان حمایتی که دولت تدبیر کرده در اختیارات آن ها قرار نمی گیرد.

 

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی این سایت یادآور شد: تاکنون 5 هزار مترمربع احداث شده است و بزرگترین مشکل، بحث محوطه سازی است که با تحقق آن پارک علم و فناوری از سطح 3 به سطح 2 و بالاتر رفته که تأثیر مثبتی در افزایش بودجه و بازشدن چارت سازمانی برای گرفتن نیرو دارد.

 

رئیس پارک علم وفناوری استان با اشاره به فعالیت 180 شرکت فناور در استان گفت: این شرکت ها در قالب 4 مرکز رشد در شهرستان های بیرجند، طبس، قاین و فردوس فعال هستند که از این تعداد 40 شرکت دانش بنیان می باشد.

 

ناصری با بیان اینکه دانش بنیان دو مفهوم خاص و عام دارد، افزود: ممکن است یک شرکت بیش از 50 محصول داشته باشد اما فقط یک محصول آن دانش بنیان باشد و تمام حمایت و معافیت ها فقط به همان طرح دانش بنیان تعلق می گیرد.

 

به گفته وی مجموعه پارک علم و فناوری از ایده های خلاقانه، نوآور و دادای کشش در بازار حمایت می کند.

 

 

 

کد خبر 1210732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha