توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمینه‌ساز رونق تولید و سرمایه‌گذاری است

هواسی، تسریع و تسهیل در ایجاد امکانات زیربنایی در شهرک‌های صنعتی از سوی همه دستگاه‌های اجرایی را اقدامی ضروری اعلام کرد و گفت: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمینه‌ساز رونق تولید و سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رییس سازمان بازرسی استان کردستان عصر دوشنبه هفتم شهریور ماه در بازدید میدانی از روند پروژه‌های عمرانی و طرح‌های در حال اجرای شهرک صنعتی ۴ سنندج در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی کردستان، مدیران چند دستگاه اجرایی و پیمانکاران فعال در این شهرک صنعتی، مشکلات سنندج ۴ را بررسی و برای تسریع در روند خط انتقال آب، رفع موانع پیش روی پیمانکاران و تسریع در شروع عملیات فیبر نوری؛ اقدامات لازم تصویب و به ارگان‌های مربوطه ابلاغ شد.

 

 

رییس سازمان بازرسی استان کردستان با اشاره به لزوم رفع موانع پیش روی خط انتقال آب و فیبر نوری در شهرک صنعتی سنندج ۴، گفت: همه ما موظفیم مشکلات پیش روی واحدهای در حال احداث در این شهرک‌صنعتی را در بازه‌ی زمانی مشخص رفع کنیم و ما هم در سازمان بازرسی برای هرگونه همکاری با دستگاه‌های اجرایی در چارچوب قانون آمادگی داریم.

 

 

عیسی هواسی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف سریع‌تر پیمانکار راه دسترسی به این شهرک ‌صنعتی از سوی راه و شهرسازی گفت: انتظار داریم با توجه به بزرگ نبودن حجم  پروژه، مسئولان اداره راه و شهرسازی این موضوع را در برنامه‌های خود قرار داده و پروژه سریع‌تر از حالت توقف خارج شود.

 

 

وی گفت: با توجه به پرداخت کامل هزینه فیبر نوری از سوی شرکت‌شهرک‌های صنعتی کردستان به اداره‌کل مخابرات و هماهنگی‌های که از سوی دو دستگاه انجام شده، پیمانکار این پروژه تعیین و به‌زودی کار خود را شروع خواهد کرد.

 

 

هواسی افزود: برای رفع معارضین در مسیر راهِ دسترسی به شهرک صنعتی، لازم است دستگاه مسئول موضوع را پیگیری کند و هر جا نیاز باشد در شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی موضوع را مطرح و برای رفع معارضین اقدام خواهیم کرد.

 

 

وی در پایان به لزوم احداث تصفیه خانه برای این شهرک صنعتی در آینده تاکید کرد.
 

 

احمد خسروی مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی کردستان ضمن تبریک هفته دولت با اشاره به اتمام خط انتقال برق و گاز و اجرای ۱۲ کیلومتر از خط انتقال آب اضافه کرد: در شهرک صنعتی سنندج ۴ علی‌رغم تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان و دستگاه‌های اجرایی، نیازمند نگاه جدی‌تر ارگان‌های ذیربط برای تسهیل و تسریع در اتمام خط انتقال آب(۳ کیلومتر باقی‌مانده)، رفع معارض ایستگاه پمپاژ آب، تلفن و آسفالت جاده دسترسی هستیم.

 

 

وی ضمن تشکر از رییس سازمان بازرسی در موضوع نظارت و پیگیری مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی کردستان گفت: شهرک صنعتی سنندج ۴ از سال ۱۳۸۲ مکان‌یابی شده اما با توجه به مشکلات، عملیات عمرانی آن از سال ۱۳۹۷ شروع و در ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید.

 

 

خسروی افزود: این شهرک ۲۸۷ هکتار مساحت دارد که فاز اول آن در ۸۵ هکتار آماده‌سازی و طی ۲۵۰ قرارداد به سرمایه‌گذاران واگذار شده و چندین طرح هم‌اکنون در این شهرک صنعتی در حال احداث هستند.

 

 

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

 



این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۱۴۸۸ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۷۲۰ واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

کد خبر 1210752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha