آغاز مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قزوین

مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با رقابت ۱۹۳ نفر در رشته های مختلف قرآنی در قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با رقابت 193 نفر در رشته های مختلف قرآنی صبح امروز (سه شنبه 8 شهریور) در سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین آغاز شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص برگزاری این مسابقات بیان کرد: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هشتم و نهم شهریورماه در قزوین برگزار می شود که در روز هشتم برادران و در روز نهم شهریور خواهران در رشته های مختلف قرآنی به رقابت می پردازند.

 

حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» افزود: در این دوره از مسابقات قرآن کریم 193 نفر از مرحله شهرستانی این مسابقات به مرحله استانی راه پیدا کرده اند که از این تعداد 72 نفر خانم و 121 نفر آقا هستند که در 9 رشته به رقابت می پردازند.

 

وی عنوان کرد: رشته های دعاخوانی، اذان و تواشیح به صورت ضبط شده بوده و برای داوری به تهران ارسال می شود و شرکت کنندگان در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جز و حفظ 10 و پنج جز در استان به رقابت می پردازند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد:  نفرات برتر این دوره از مسابقات در رشته های مختلف به مرحله کشوری که در پاییز برگزار می شود راه می یابند و ان شاالله قزوین میزبان سه رشته اذان، تواشیح و دعاخوانی در مرحله کشوری است.

 

کد خبر 1210789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha