حضور محیط زیست خراسان شمالی در موکب «جای پای یار»

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: همکاران ما در اربعین امسال با هدف خدمت رسانی به زائران، با رویکرد زیست محیطی و با نگاه به کاهش تولید زباله، همراه با موکب جای پای یار در اقداماتی همچون جمع آوری زباله همکاری می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «رضا شکاریان» مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: همکاران ما در نظر دارند در اربعین حسینی سال جاری، جهت خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین و با هدف اشاعه فرهنگ ناب حسینی؛ همگام با حرکت خودجوش جهان اسلام و با رویکرد زیست محیطی در ابعاد مختلفی از قبیل مدیریت پسماند و ترویج فرهنگ زیست محیطی با نگاه به کاهش تولید زباله، همگام و همراه با مشارکت موکب جای پای یار در اقداماتی همچون توزیع نایلون های زباله و جمع آوری آن و  نصب باکس های زباله، همکاری کنند.

 

وی افزود: به زائران توصیه می شود که جهت کاهش تولید زباله به همراه خود قمقمه آب و یا لیوان شخصی همراه داشته باشند تا موجب کاهش هرچه بیشتر پسماند تولیدی شده و از تولید زباله پیشگیری کنند.


شکاریان با بیان اینکه کم حجم سازی زباله ها مانند خالی کردن هوای بطری های آب و یا داخل هم گذاشتن ظروف غذای مصرف شده از دیگر اقداماتی است که در طول سفر می‌توان به آن اقدام کرد، افزود: به اندازه نیاز غذا گرفتن و جمع آوری زباله های اطراف و طول مسیر از دیگر توصیه ها به زائران است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: موکب و طرح «جای پای یار» از سال ۹۴ باهدف نظافت مسیر پیاده روی اربعین از طرف برداران هیاتی در استان یزد به تعداد ۱۰۰ نفر آغاز به کار کرد و از سال ۹۵ با فراخوان کشوری خادمین از سراسر کشور برای خدمت در قالب طرح مذکور اعزام شدند که خراسان شمالی به عنوان دومین استان بعد از استان یزد در این طرح همکاری دارد.


لازم به ذکر است؛ در کشور چهار موکب به صورت رسمی با رویکرد ذکر شده در ستاد عتبات استان های تهران، یزد، فارس و خراسان شمالی موکب خود را ثبت کرده و به امر سازماندهی خادمین و تجهیزات مورد نیاز در حوزه مدیریت پسماند مشغول هستند.

 

 

کد خبر 1210790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha