آران و بیدگل قطب فرهنگی و مذهبی استان اصفهان است/ نقش هیئت های مذهبی در احیای مکتب سیدالشهدا(ع)

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: آران و بیدگل از جمله شهرهای قوی مذهبی استان اصفهان است که ظرفیت بسیار بالایی در حوزه های فرهنگی و مذهبی دارد که این ظرفیت باید حفظ و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام محمدرضا سرلک در دیدار با رئیس و کارشناسان اداره تبلیغات اسلامی و رؤسای کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل گفت: آران و بیدگل از جمله شهرهای قوی مذهبی استان اصفهان است که ظرفیت بسیار بالایی در حوزه های فرهنگی و مذهبی دارد که این ظرفیت باید حفظ و تقویت شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: شهرستان آران و بیدگل از قطب های فرهنگی و مذهبی استان اصفهان است و می تواند به عنوان الگویی برای سایر شهرها معرفی شود.

 

حجت الاسلام سرلک افزود: عزاداری سنتی و پرشور هیئات مذهبی در محرم که همه ساله بازتاب خوبی در رسانه ملی دارد، تنوع آیین های عاشورایی، اجرای فعالیت های متنوع قرآنی و تربیت حافظان و قاریان ممتاز، جامعه مداحان و ذاکران اهل بیت این شهرستان نمونه هایی از ظرفیت های بالای مذهبی آران و بیدگل است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به اهمیت و نقش هیئت های مذهبی و عزاداری ها در احیای اسلام و مکتب سیدالشهدا اشاره کرد و گفت: هیئت های مذهبی سرمایه اجتماعی جامعه هستند و باید از هر لحاظ حمایت و تقویت شوند.

 

حجت الاسلام سرلک افزود: هیئت های مذهبی یکی از مهم ترین برگ برنده های شیعه در برابر توطئه ها و شبیخون فرهنگی دشمن هستند، لذا این تشکل های مذهبی باید تقویت و حمایت شوند.

 

وی به جایگاه مهم کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی در تصمیم سازی برنامه های مذهبی اشاره کرد و گفت: ساماندهی مداحان در هیئات مذهبی، دانش افزایی محتوایی و معرفتی مداحان، آموزش کیفی مداحی، احیای مداحی سنتی، تسهیل صدور مجوز هیئات و حمایت از هیئات مذهبی از برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان است.


 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر این نکته که فعالیت فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی باید پویا باشد و معطل ابلاغ ها نباشد، گفت: اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل از ادارات پویا و فعال استان اصفهان است که فعالیت های متنوع و تاثیرگذاری را در حوزه های فرهنگی و مذهبی برنامه ریزی و اجرا می کند.




حجت الاسلام سرلک با تاکید بر اینکه کار فرهنگی فردی نیست بلکه گروهی است، افزود: راه اندازی هیئت های اندیشه ورز فرهنگی در ادارات تبلیغات اسلامی و ارائه طرح و ایده می تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.


 

کد خبر 1210797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha